• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoekfunctie in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aaron Persyn

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo

Hoe kan ik het snelst en eenvoudigs een zoekfunctie uitwerken binnen Excell. Dit om een groot aantal gegevens en velden te doorzoeken.

Kan iemand me hiermee verder helpen?

Groeten

Je bent nogal onduidelijk,

wil je een bepaalde waarde zoeken in een blad/veld/rij?

excel heeft natuurlijk gewoon de gebruikelijke zoekfunctie. (ctrl-F)

het ligt er aan hoe je wil gaan zoeken. Horizontaal, Vertikaal of je moet zoeken in andere werkbladen.

Plaats even een voorbeeld bestandje met daarin tekst en uitleg van wat je precies wil

ik heb een ganse werkmap met 24werkbladen. Deze zijn opgedeeld per werknemer. Bij deze werknemer staat er per dag een werkomschrijving.

Ik zou deze werkomschrijving willen opzoeken. Dus wanneer ik deze opvraag zou deze dus moeten zoeken over gans het document. Het gaat hem niet over het zoeken van bepaalde waardes maar het zoeken naar omschrijvingen en woorden binnen excell.

Groeten
Aaron

plaats even een voorbeeld bestandje zonder gevoelige informatie dat maakt het wat makkelijker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan