Zoekfunctie in webpagina van access?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Beetje vage topictitel maar ik zal het zo duidelijk maken :).

Ik moet voor school een soort datasysteem maken zodat ik daar problemen + oplossingen kan invoeren. Nu heb ik al een begin gemaakt maar eigenlijk moet er nog een zoekfunctie in komen.

Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg? Kan het niet vinden in Access maar zal wel bij de verkeerde optie zitten te kijken.

Ik gebruik Access 2000.

Screenshot van 'het' systeem

Alvast bedankt :)

edit :

Werkt dit systeem dan ook zonder dat er access op de 'klant' zijn / haar computer geinstalleerd staat? Anders moet ik gewoon zorgen dat dit wel het geval is. :)

Laatst bewerkt:
*schop*

Zijn er misschien andere manieren in access om een simpel datasysteem voor een gebruiker te maken? Het moet niet al te moeilijk zijn namelijk.. voor n00bs moet het ook te begrijpen zijn.

Die zoekfunctie, dat weet ik zo snel niet (kan in VBA.)

Over het draaien op machines zonder access. dat kan wel, maar dan moet je access-runtime installeren op die machines.
volgens mij een gratis download.

suc6 en als ik iets over die zoekfunctie weet, dan hoor je het wel.

greetz

Bart

Dennis toch!
Dat is heel erg makkelijk.

Maak ergens op je formulier met behulp van de wizard een knoppie. De wizard vraagt in het begin wat je met je knoppie wilt gaan doen. Eén van de opties is een knoppie om te zoeken. De wizard doet de rest voor je.
Op deze manier kun je zoeken binnen de velden op je formulier.

Als je naar een record wilt zoeken kun je gebruik maken van de ingebouwde filter functionaliteit van Access, dat zijn de knoppies met het filtertje erop in de werkbalk.

Groetjes van:

de echte Bart:cool:

Laatst bewerkt:
Ik heb nergens een functie gezien om te zoeken toen ik knoppen e.d aanmaakte.

Ik heb het volgens deze oplossing gedaan maar dit werkt ook niet.. denk toch maar dat het PHP wordt dan. :8-0:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan