• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djarano

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Goedemiddag,

Ik ben bezig met het maken van een overzicht/database in Excel. Hier zou ik graag een zoekfunctie in willen zetten.

Dan zou ik het horizontaal willen zoeken, en dat je dan de hele horizontale lijst krijgt te zien. Of misschien een zoekknop in het bestand inbouwen m.b.v. macro's.

Ik heb een voorbeeld bestandje erbij geupload.

Ik zou graag willen weten hoe dat werkt, want met 'Horizontaal/Verticaal zoeken' kom ik er zelf niet uit.

Alvast bedankt !

Bijlagen

Met of zonder een filter dat maakt in feite niet veel uit.

Wat wel belangrijk is, is dat de producten horizontaal blijven te staan, en de 'eisen' die genummerd zijn, verticaal.

Daarnaast zou ik ook graag willen weten hoe je dit gedaan hebt, mocht het lukken.

Dankjewel !

Je zegt: ik wil intypen "1b14"... waar? Verder stel je: de lijst moet tevoorschijn komen ... nogmaals: waar?

Misschien kun je in je voorbeeld nog even aangeven wat je waar wilt invullen en laten zien?

Net als bij Microsoft Access kan je een icoon toevoegen, en als je daar op klikt wordt er een bepaalde handeling uitgevoerd.

Wat ik graag zou willen zien, is dat er een balk ergens komt, - desnoods op 2e tabblad maar het liefst op de eerste - waarin ik op product(nummer) niveau kan zoeken.

De lijst hoeft niet per se te voorschijn te komen, als ik zoek en hij springt naar datgene wat ik zoek, dat is al voldoende.

Bijlagen

Ja! Dat is wat ik zoek inderdaad, dan heb ik nog een vraag. Waar staat de formule daarvan, of het script ?

Alvast erg bedankt !

Ik heb voorwaardelijke opmaak gebruikt. Als je een eis selecteert, en daarna op "regels beheren" drukt onder de knop Voorwaardelijke opmaak zie je gebruikte formule en opmaak.

Is dit ook nog op te lossen met een formule die gewoon in de formulebalk terecht komt ?

In ieder geval bedankt !

Is het daarnaast ook nog mogelijk dat wanneer het desbetreffende product helemaal rechts staat, zodat je eigenlijk moet scrollen, automatisch daarheen gaat wanneer je het nummer intikt.

Ik tik nu het nummer in, het juiste veld wordt groen, maar ik moet zelf naar rechts scrollen. Is er een mogelijkheid dat dit automatisch gaat, het 'scrollen' ?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$A$3" Then
        Application.Goto Cells(4, Rows(4).Find(Target.Value, , xlValues, xlWhole).Column), True
    End If
End Sub

Hier word ik niet veel wijzer op. Dit moet ik kopiëren in Visual Basic ? Daarnaast is mijn Excel Nederlands, maakt dit verder nog uit ?
Heb het net gekopieerd in VB maar er gebeurd vrij weinig als ik wil zoeken.

Plaats de code in de bladmodule v/h werkblad waarin je gegevens staan.

Waar staat de bladmodule v/h werkblad ? Onder welke opties vind je die?

Laatst bewerkt:
Dat je niet vertrouwd bent met VBA kan ik begrijpen, maar het verschil tussen een standaardmodule en een Bladmodule hoort toch wel bij de basiskennis als je wil werken met VBA.:(
Rechtsklik op de tab van je werkblad waarin de gegevens staan en selecteer Programmacode weergeven. De code plak je nu in het rechtse venster.

Het script werkt wel.
Zie bijlage.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan