• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoekfunctie maken ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank321

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2020
Berichten
5
Geachte

Ik heb een voorbeeldbestand met 2 tabladen gemaakt. Nu heb ik in blad 1 een keuze menu gemaakt (F4) en in blad 2 een lijst met getallen (A4-A10). Nu wil ik in blad 1 een functie maken als ik een getal kies in het keuze menu dat men al deze waarden weergeeft (ook in blad 1). Ik heb zelf al een functie proberen te maken maar deze werkt niet goed. In bijlage mijn bestand.

Heeft iemand een oplossing voor mij?

Alvast hartelijk dank!

Groeten
 

Bijlagen

  • test excel.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 42
Je wil een lijst met unieke waarden uit Blad2!A4:A10, namelijk 101,102,103?
 
Ik heb 2 keer 101, 1 keer 102 en 4 keer 103. Ik wil als ik in het menu 101 neem, dat hij 2 keer die 101 weergeeft. Als ik 103 kies, moet hij die waarde 4 keer weergeven. Het is de bedoeling dat ik hieraan later andere dingen kan koppelen.
Bedankt
 
Je bedoeld als je 104 kiest, dat hij 104 4x onder elkaar moet laten zien? Of moet hij het getal 4 weergeven. Het getal 4 komt 4x voor.
 
in A13 tot en met A16 (4 cellen)
Code:
=ALS(RIJ(1:[COLOR="#FF0000"]4[/COLOR])<=AANTAL.ALS(Blad2!A4:A10;F4);F4;"")
bevestigen met CTRL+SHIFT+ENTER (matrixformule)

rode cellen aanpassen aan de maximum aantallen dat een nummer voorkomt (103 komt 4 keer voor)
 
Laatst bewerkt:
Marcel, ik bedoel als ik 103 kies dat hij 103 4x onder elkaar laat zien. als ik dan bv 101 kies moet hij 2x 101 laten zien.

alphamax, ik begrijp niet goed wat je bedoeld met (1:4), als ik de formule ingeef is (1:4) matrix in de excel zonder waardes in.

alvast bedankt
 
Vergelijk de bijlage met de tekst in bericht#5

Code:
RIJ(1:4)
is een truuk om excel van 1 tot en met 4 te laten tellen
 

Bijlagen

  • Kopie van test excel-2.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 31
Beste alphamax

bedankt voor je uitleg. Hoe je het bedoeld is hoe ik het voor me heb.
Echter krijg het in mijn bestand nog niet klaar. Ik stuur dan ook in bijlage mijn bestand.
Het document moet namelijk flexibel blijven en ik moet in alle tijden extra nummers kunnen toevoegen ( zie bestand ).
Heeft u hiervoor ook een oplossing?

Alvast bedank voor uw reactie.

Groeten

Frank
 

Bijlagen

  • Factuur - test.xlsx
    51,4 KB · Weergaven: 37
Als je via de volgende link ( https://youtu.be/99xVbVMABJ0 ) naar YouTUbe is dit een filmpje over het maken van een factuur-systeem. Wat deze meneer doet is onderscheid maken tussen factuurkop ( Naam, adres, woonplaats, factuurnummer enz. ) en de factuurspecificatie ( Artikelen enz. ). Misscien kan je hier flink inspiratie uithalen voor jouw factuur overzicht.

Wellicht heb je het al gezien, maar de berekening van jouw btw-bedrag gaat niet goed. Er staat nu een berekening van het bedrag inclusief btw ipv 0,21 x € 1.320,00
 
Verwijder alle samengevoegde cellen in je bestand.
Samengevoegde cellen zijn de hoofdoorzaak dat formules niet werken.

Nu ik je werkelijke probleem zie, heb ik een andere formule gebruikt.
Deze formule is helaas voor beginners en voor gevorderden moeilijk in het geheel te doorgronden.

Een andere mogelijkheid is om met VBA te werken, maar dat is ook moeilijk in het begin.

Het beste lijkt me om te zoeken naar een bestand wat al iemand heeft gemaakt, en dat zelf dan iets aan te passen.
Je bent zeker niet de eerste die facturen wil schrijven met excel, zie ook het bericht hiervoor.
Beter goed gejat, dan slecht bedacht.
 

Bijlagen

  • Kopie van Factuur - test-1.xlsx
    49,3 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan