Zoekfunctie obv keuzelijst in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revolutionary

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Goedenavond helpers,

Ik ben bezig om een database op te zetten voor mijn werk. Om het programma wat gebruiksvriendelijker te maken wil ik een zoekfunctie ontwikkelen in een formulier. Ik heb op internet al naar oplossingen gezocht, maar het wil mij maar niet lukken...

In de bijlage heb ik een voorbeeldje gestopt om aan te geven waar ik tegen aan loop.

Het probleem is als het ware tweeledig:
- Als je op de keuzelijst drukt komen er verschillende mogelijkheden tevoorschijn (in dit geval kledingstukken). Echter komen sommige kledingstukken meerdere keren voor, broek komt bijvoorbeeld 3 keer voor, terwijl alles maar 1 keer voor zou moeten komen.
- De zoekfunctie werkt niet, als je op de knop "zoek" drukt gebeurd er niets, terwijl de resultaten van de zoekfunctie getoond zouden moeten worden in de subformulier.

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen. Alvast heel erg bedankt!

Groeten,
Tim

Bijlagen

De zoeklijst werkt waarschijnlijk op de tabel waarin je de records opslaat; heb je dus in de tabel 3 records met als Item=Broek, dan zie je Broek drie keer terugkomen in de lijst. Op zich is dat ook prima, want je wilt, als je tenminste een zoeklijst maakt, alle records kunnen terugvinden waarin het item voorkomt.
Echter, ik heb het idee dat je iets heel anders wilt, want je hebt het ook over een subformulier. En dat geeft dan het idee, dat je in het hoofdformulier een item selecteert, in het voorbeeld Broek, en in het subformulier dan de drie records met Broek ziet. In dit geval wil je niet zoeken, maar filteren. En dat is een heel andere actie.
Dat ik niet vanuit de db antwoord, komt omdat ik geen 2007 gebruik. Kun je hem dus ook nog posten als 2003 db?

Beste Michel,

Bedankt voor je snelle reactie:thumb:
In de bijlage heb een 2003 versie gestopt.

Ik moet nu gaan, ik zal morgen reageren op jouw (eventuele) reactie.

Groeten,
Tim

Bijlagen

@Revolutionary,

Echter komen sommige kledingstukken meerdere keren voor, broek komt bijvoorbeeld 3 keer voor, terwijl alles maar 1 keer voor zou moeten komen.

Baseer je keuzelijst op een query met Group BY (Basiskennis).

- De zoekfunctie werkt niet, als je op de knop "zoek" drukt gebeurd er niets, terwijl de resultaten van de zoekfunctie getoond zouden moeten worden in de subformulier

Heb je geen knop voor nodig. Kun je met de wizard bij het maken van je keuzelijst realiseren via je keuzelijst (Basiskennis)

Jouw vragen hebben allemaal te maken met de basiskennis van Access. Dat zul je toch echt zelf moeten leren. Dit baseer ik ook op je vraag van anderhalf een jaar geleden. Een zelfde vraag eigenlijk.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/413280-Zoekfunctie-in-formulier?p=2667501&highlight=#post2667501

Om je de basiskennis eigen te maken, zie onderstaande link.

http://www.gratiscursus.be/access_2007/index.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan