• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoekfunctie werkt niet altijd correct

Status
Niet open voor verdere reacties.

swanwil

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365 NL
Hallo,

Ik heb een stuklijst welke bestaat uit meerdere tabbladen.
Achter ieder artikelnummer hebben we de omschrijving in het nederlands staan en in het engels.
Daarom zijn de cellen waar het artikelnummer in staat van 2 cellen samengevoegd.
Als ik nu een artikel zoek via de standaard zoekfunctie in Excel over meerdere tabbladen en zoek op waarden, blijkt dat Excel niet altijd alle artikelen vind terwijl deze wel in verschillende tabbladen staat. Heeft dit misschien te maken met het feit dat het veld waar het artikelnummer in staat een samengevoegd veld is of is er een andere oorzaak?

Hopelijk kan iemand hier iets zinnigs over zeggen want het blijft voor mij een raadsel.
We hebben wel het idee om de "nieuwe" stuklijsten niet meer met samengevoegde cellen te werken maar daar mee is het zoeken in de huidige stuklijsten nog niet mee opgelost ...zoeken in Excel.PNG

groeten swanwil

Laatst bewerkt:
Hoi Swanwil,

Als de gebieden goed afblokt, dan werkt de zoekfunctie bij mij goed. Op verschillende tabbladen zoeken werkt bij mij in ieder geval ook niet.

Groet,
Jeroen

Beste Jezet,

als ik bij het zoeken en vervangen scherm "opties" aanklik en achter "binnen" "blad" vervang voor "werkmap" wordt er in heel de werkmap gezocht (dus alle tabbladen). Probleem is echter dat dit dus niet altijd goed werkt.

groet, Swanwil

Swanwil,

Het is duidelijk dat jij, ondanks mijn ruime ervaring met excel, meer verstand hebt van de zoekfunctie. Bedankt voor deze tip.

Jeroen

Probeer het bij de Opties >> Zoekrichting eens met Kolom in plaats van Rij?

Beste Wher,

Als ik met zoekrichting kolom zoek worden de bestanden wél gevonden ...
Dit lijkt het probleem dus op te lossen! bedankt

@Jezet. Blij dat ik ook eens een bijdrage kan leveren ...

groet, Swanwil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan