Zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick1985

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik heb het forum doorgelezen, maar wat ik zoek ben ik wel een aantal keer tegengekomen, maar begrijp het nog niet helemaal hopelijk is er iemand die mij kan helpen.

Ik zit in de organisatie van een disco speciaal voor groep 8. Nu hadden we het afgelopen jaar wat problemen met oudere en jongeren leerlingen die binnen kwamen en zijn we overgestapt op een pasjessysteem. Voor het komende seizoen heb ik een barcode scanner gekocht en wil ik de pasjes gaan scannen (zoekfunctie binnen het formulier) ik wil dus in een invoervak de barcode invoeren en dat vervolgens het bijbehorende record getoond wordt (De barcode is een uniek nummer wat ook in het formulier staat). Mijn vraag is concreet: Hoe maak ik een invul vak in mijn formulier dat wanneer ik de code van de foto typ of scan en vervolgens op enter klik, naar het bijbehorende record gaat?

Is dit mogelijk, of iets in de trand van? Alvast bedankt!

Patrick

Laatst bewerkt:
Ja, je barcode scanner werkt als een muisklik maar dan anders. Er wordt een event getriggered waar je verder mee kan werken. Met de barcode waarde kan je je gegevens opzoeken in de database en vervolgens tonen. Als de barcode de volgende scant dan wordt de volgende getoond. In de tussentijd kan je met je muis en toetsen bord alle wijzigingen maken die je wilt.

Succes!

Ja, je barcode scanner werkt als een muisklik maar dan anders. Er wordt een event getriggered waar je verder mee kan werken. Met de barcode waarde kan je je gegevens opzoeken in de database en vervolgens tonen. Als de barcode de volgende scant dan wordt de volgende getoond. In de tussentijd kan je met je muis en toetsen bord alle wijzigingen maken die je wilt.

Succes!

Ok ik denk dat ik het niet goed verwoord heb. Hoe maak ik een zoek vak in mijn formulier waar als ik de code van de foto Typ of scan en vervolgens een enter geef automatisch naar het bijbehorende record gaat.

Groet,

Patrick

Je omschrijft een zoek functie. Daarover zijn verschillende vragen in omloop. Afhankelijk van je eigen vaardigheden kan je het zoeken in VBA code of macro's.

Kijk ook eens naar subforms. Dit zijn meestal Master - Detail forms waarin de master het zoek gedeelte aangeeft en het subform het detail gedeelte. Het zoek gedeelte is dan vaak een listbox waaruit de selectie gemaakt kan worden.

Een totaal oplossing kost me teveel werk maar met specifieke problemen wil ik wel helpen.

Succes!

Bedankt,

ik ga aan de slag. ik ga het met macro's proberen, want in VBA ben ik helemaal niet thuis.

GRT.
Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan