• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

LIES1981

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Hallo

Ik heb een lijst met namen van gemeenten en de daarbij horende informatie.

Omdat deze lijst ook door collega's zal worden geconsulteerd en deze niet Excel-minded zijn wil ik ipv te werken met een filter op de naam van de gemeente, een zoekfunctie ontwerpen in een apart vakje.
Dus: bij het invoeren van bv. Antwerpen > dat de lijn waarin Antwerpen staat gefilterd wordt.

Kan iemand mij helpen? bv aan de hand van een formule?

Groeten
Lies

Lies,

Zonder een voorbeeld van jou: kijk eens naar de mogelijkheden van vert.zoeken.

Hallo
Ik heb een lijst met namen van gemeenten en de daarbij horende informatie.

Omdat deze lijst ook door collega's zal worden geconsulteerd en deze niet Excel-minded zijn wil ik ipv te werken met een filter op de naam van de gemeente, een zoekfunctie ontwerpen in een apart vakje.
Dus: bij het invoeren van bv. Antwerpen > dat de lijn waarin Antwerpen staat gefilterd wordt.
Het eenvoudigst en effectiefst lijkt mij om de gemeenten alfabetisch te plaatsen en dan de gebruikers een keuze te laten maken via een drop-down-menu (Data - Valideren).

Kleine aanpassing Rudi.

Verander de 5 in de code:
Code:
Else
        Sheets(1).Range("A[COLOR="red"]5[/COLOR]:B" & Cells(Rows.Count, 1).........
in:
Code:
Else
        Sheets(1).Range("A[COLOR="red"]4[/COLOR]:B" & Cells(Rows.Count, 1).........

Tja, tegen de morgend durven die hersencellen al eens in slaapmodus geraken:D
:thumb:

andere mogelijkheid is dit bestand gebruiken en al jouw gegevens daarin kopieren ik denk dat dat voornamelijk tekst zal zijn
en dan kun je dat programma wegschrijven onder een nieuwe naam
m.vr.gr
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan