• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox360

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Hoi,

het totaal op laten tellen van de zoekfunctie die met de waarde is aangegeven is gelukt
alleen kom ik er niet uit als de waarde in cel D1 voorkomt dat hij de
op datum gaat zoeken
dus als datum ( 2-11-2010 ) voorkomt in blad attero
moet hij D1 vergelijken met C3 en de waarde van die uitkomst in cel E3 neerzetten

vergelijk D2 en D1 plus c3 en die waarde neerzetten in cel E3
dus eigenlijk in het kort gevraagt.

bonnummer soort vak datum tijd rachtwagen Tonnage
104063000288 GFT 363922 4-11-2010 14:18:01 181 1,160 < deze uitkomst van vrachtwagen 170 op datum 4-11-2010

zou ik graag in week E4 willen hebben

Mijn vraag heb ik toegevoeg

Alvast super bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste xbox360,

Eerste een algemene opmerking. Je gebruikt de functie somproduct. Werkt prima, maar is wel zwaar, zeker als je ook nog ALS() gebruikt om nullen te onderdrukken.

Mijn idee:
1) Gebruik een matrixfunctie, die sluit je af met Ctrl+Shift+Enter):
Code:
=SOM((Attero!$B$2:$B$227=$C3)*(Attero!$D$2:$D$227=$B$2)*(Attero!$F$2:$F$227=$D$1)*(Attero!$G$2:$G$227))
2) Onderdruk de nullen via Extra > Opties Tabblad Weergave > Nulwaarden onderdrukken.

Groeten,
Richard

Beste xbox360,

Eerste een algemene opmerking. Je gebruikt de functie somproduct. Werkt prima, maar is wel zwaar, zeker als je ook nog ALS() gebruikt om nullen te onderdrukken.

Mijn idee:
1) Gebruik een matrixfunctie, die sluit je af met Ctrl+Shift+Enter):
Code:
=SOM((Attero!$B$2:$B$227=$C3)*(Attero!$D$2:$D$227=$B$2)*(Attero!$F$2:$F$227=$D$1)*(Attero!$G$2:$G$227))
2) Onderdruk de nullen via Extra > Opties Tabblad Weergave > Nulwaarden onderdrukken.

Groeten,
Richard

Zou er ook nog de uitkomst van de colli erbij mogen
dan is hij helemaal TOP

het zelfde alleen staan de colli naam in cel H1

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan