• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiebelageveen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2009
Ik wil voor mijn werk de uren registratie in excel opslaan.

Ik wil voor elke werknemer elke dag de uren op kunnen schrijven. printscreen 1.jpg.
Dit heb ik al klaar.

Alleen wil ik nu in blad 2 een optie maken om het week nummer in te vullen, excel moet dan terug komen met de hele kolom met alle gemaakte uren in de betreffende week.
printscreen 2.jpg.

Kan iemand mij helpen dit werkend te maken?

Misschien wel als je even een voorbeeldbestandje (Excel) plaatst in plaats van plaatjes.

Hallo wiebelageveen,

Ik snap dat je graag een overzicht wil hebben per werkweek. Maar de basis vanaf waar je begint is in mijn optiek niet 100% effectief, denk aan medewerkers die erbij komen of vertrekken --> Dan moet je dat 11 keer aanpassen, in het ergste geval, voor elke mutatie in het personeelsbestand...

Waarom maak je niet een werkblad met een tabel als "database"?

Ik bedoel dus zo:
Datum Week Medewerker
01-01-2016 =WEEKNUMMER(A2) Naam1
01-01-2016 =WEEKNUMMER(A2) Naam2
01-01-2016 =WEEKNUMMER(A2) Naam3

Op deze manier is het mogelijk om eventueel een draaitabel te gebruiken waarmee je veel flexibeler bent.

Gr.

Laatst bewerkt:
Slordigheid in excel

Excel voldoet niet helemaal aan de ISO norm. Weeknummer 1 is volgens deze ISO norm de week waar de eerste donderdag in valt.
Excel heeft wel de mogelijkheid om als extra parameter een 1 of een 2 mee te geven. Dit is bedoeld om de week op zondag of op maandag te laten beginnen. In beide gevallen krijgt 04-01-2016 week 2 als resultaat.

Gelukkig is er een alternatief, welke niet veel bekend is, namelijk 21. De formule ziet er dan als volgt uit =WEEKNUMMER(A1;21) hiermee wordt de weeknummering correct weergegeven.

Wel bij vermelden dat dit pas geldt vanaf xl2013

Bij eerdere versies kan je deze gebruiken om het ISO weeknummer te bepalen.
PHP:
=INTEGER((A1-DATUM(JAAR(A1-WEEKDAG(A1-1)+4);1;3)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(A1-WEEKDAG(A1-1)+4);1;3))+5)/7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan