• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfuncties als dropdown box bovenaan een excel-lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans671

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2016
Hallo,

Ik ben een absolute nobody what Excel betreft. Ik heb een excel-bestand gemaakt met meerdere kolommen. Nu wil ik boven aan elke kolom een vakje hebben met een zoekfunctie, waarin ik kan kiezen welke invulling ik wil zien. Dus zeg maar een dropdown box, maar dan als zoekfunctie.

Bijvoorbeeld, ik heb in 1 kolom de waarden A, B, en C als keuze neergezet als dropdown box. Dan wil ik bovenaan nog een dropdown box hebben, waarbij als ik daar A kies, ik alleen alles met A tevoorschijn zie komen. En dan niet alleen die ene kolom, maar de gehele horizontale lijn (dus alles wat bij A hoort).

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben met wat ik bedoel... Alvast bedankt!

Laat dat net een functie zijn die ze bij MS hebben ontwikkeld speciaal voor u (en vele anderen), het heet Autofilter.

Da's geluk hebben hé.

@cobbe: Beetje te cynisch wellicht voor een nieuw lid? :D

Ik had nog zoiets liggen.
In 2 kolommen heb ik een dropdown gezet.
Je bekijkt het maar.

Bijlagen

@Wieter, da's wel een beet schieten met een kanon op de kennis van de TS;)

@ Hans671,
Als je de gegevens in een tabel zet dat krijg je er automatisch de filterknoppen bij. Een dropdownbox is niet een heldere benaming. Dit kunnen binnen excel verschillende elementen zijn. Waarschijnlijk doel je op een gegevensvalidatielijst. In het voorbeeldje een tabel met de filterknoppen. Maar zonder de 'dropdownboxen'.

Als je met de geplaatste reacties niet verder kan dan graag een voorbeeld plaatsen van jouw eigen document.

Bijlagen

@Wieter, da's wel een beet schieten met een kanon op de kennis van de TS;)

@ Hans671,
Als je de gegevens in een tabel zet dat krijg je er automatisch de filterknoppen bij. Een dropdownbox is niet een heldere benaming. Dit kunnen binnen excel verschillende elementen zijn. Waarschijnlijk doel je op een gegevensvalidatielijst. In het voorbeeldje een tabel met de filterknoppen. Maar zonder de 'dropdownboxen'.

Als je met de geplaatste reacties niet verder kan dan graag een voorbeeld plaatsen van jouw eigen document.
Helemaal bedankt! Ik had geen idee hoe zoiets heette. Toch leuk dat er wel iemand is die beseft dat niet iedereen een Excel-expert is en het nodig vind om een denigerende reactie te plaatsen. Nogmaals bedankt!

iemand ................ vindT om een denigerende

Als jij mijn antwoord denigrerend vindt is dat uw goed recht,
toch was het zo niet bedoeld.

Succes verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan