Zoekfuncties en sub-formulieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Siel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Siel

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Een goede dag aan iedereen die dit leest.

Misschien is dit een beetje een onduidelijke titel, maar ik zit met een probleem betreffende een zoekfunctie.

Ik heb een zoekfunctie geschreven in VB en ik probeer nu door middel van deze functie, de opgevraagde gegevens in een sub-formulier te krijgen.

Op mijn formulier heb ik een functie gemaakt waardoor ik kan zien welke query er word gebruikt en met de query is niets mis, alleen krijg ik standaard alle gegevens te zien in het sub-formulier en niet alleen maar de gegevens die ik heb geselecteerd door middel van de zoekfunctie.

Weet iemand misschien hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Ik ben hier nu al een week mee bezig en ik krijg het niet voor elkaar.

alvast bedankt!

Siel

Bijlagen

Beste Siel,

het is beter, en makkelijker te maken, om de zoekfunctie op formulier nummer 1 te zetten, en de gegevens op formulier nummer 2. Dan kun je de zoekfunctie veel uitgebreider maken, en heb je meer ruimte en overzicht op het scherm met de gegevens.

Een listbox vormt dan de verbinding tussen je zoekfunctionaliteit en je scherm met detailgegevens. De stappen die je dan moet doen:

1. bouw een zoekscherm. Hierop kan de gebruiker zijn criteria invullen.
2. code onder een zoek-knop kijkt wat de gebruiker heeft ingevuld, en bouwt code op.

Tot dusver dus ongeveer wat je hebt gebouwd.

3. De code werkt dan niet met een filter (zoals jij doet), maar bouwt een SQL-statement op: de onderliggende 'taal' van een query. Die SQL wordt dus bepaald door wat de gebruiker heeft ingevuld.

4. Uiteindelijk heb je dus een SQL, een query. Daarmee kun je een listbox gaan vullen. Dan zie je meteen, in een oogopslag, alle records die voldoen aan je gestelde criteria.

5. De gebruiker kan dan klikken op een record in de listbox, en dat opent het volgende formulier: het formulier met de detailgegevens.

Bijkomend voordeel: de gebruiker moet altijd het formulier met de detailgegevens sluiten om weer verder te gaan. Kun je ook leuk invoercontrole inbouwen!

Meer gedetailleerde uitleg, screenprints, en een voorbeelddatabase kun je vinden op de site Access.Power: www.accesspower.nl. Klik links in het menu op Gemak - dan Zoeken. Hier kun je verschillende zoekfunctionaliteiten vinden.

Succes

NdT

Hartelijk dank!
Ik ga er even mee stoeien :D hopen dat het lukt

het is helemaal gelukt!
nogmaals bedankt!

groeten
Wilco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan