Zoekfuncties in queries

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Deze vraag lijkt een b-tje op m'n vorige vraag, maar is toch weer net iets anders.
Ik moet weer iets opzoeken vanuit een query. De gegevens staan in een tabel.
Nu dacht ik, ik ga weer werken met de functie DFirst.
Vanalles geprobeerd maar telkens krijg ik #Fout te zien, dus ik doe iets niet goed:confused: .
Ik heb een query met daarin een kolom categorie. Nu wil ik naast deze kolom het huidige Clubrecord zien van de desbetreffende categorie.
Deze Clubrecords staan in een tabel (Categorieen + Clubrecords). Hier bevindt zich ook een kolom categorie, met nog een boel kolommen met daarin de onderdelen. Nu dacht ik de oplosssing te hebben door het volgende te doen:
DFirst("Hoogspringen";"Categorieen + Clubrecords";"Categorie ="( [Q-Deelnemers]![Categorie])).

Dus de kolom hoogspringen staat in de tabel categorieen + clubrecords.
Ik geloof dat ik iets vergeten ben, maar weet helaas niet wat:rolleyes:
Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan?

DFirst("Hoogspringen";"Categorieen + Clubrecords";"Categorie = " & cStr([Q-Deelnemers]![Categorie]))

Deze variant heb ik ook al eens geprobeerd, heb deze van jou ook geprobeerd, krijg weer #Fout te zien.
Er is toch iets mis.
Oh ja, het veld hoogspringen is een numeriek veld. Als dit er toe doet tenminste.

Je hebt spaties gebruikt in tabel- en veld-namen, dat wil ook nog wel eens problemen opleveren.

Probeer dit eens:
DFirst("Hoogspringen";"[Categorieen + Clubrecords]";"Categorie = " & cStr([Q-Deelnemers]![Categorie]))

Probeer ook eens dit statement in een module uit te voeren (wel even de ; vervangen door ,) (maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel).

Vaak krijg je dan een duidelijker foutmelding.

Ik heb de tabelnaam categorieen + Clubrecords gewijzigd in CatCR.
Heb het geprobeerd om de ; te wijzigen in , maar dan zegt ie dat er een operand of operater ontbreekt.
De formule is nu zo: DFirst(("[Hoogspringen]");("[CatCR]");("Categorie = " & CStr([Q-Deelnemers]![Categorie])))
Ik heb overal maar even haakjes om heen geplaatst, maar ik blijf de foutmelding nog steeds zien.

Oh ja, misschien nog van belang. "Categorie" is een veld met tekst en Q-Deelnemers!Categorie is bepaald aan de hand van die grote formule van m'n andere vragen. Is dus berekend veld. Misschien dat dat wat uitmaakt. Maar ik moet hier wel mee verder, met dat veld in ieder geval.

OK, dat van dat categorie veld had je dus inderdaad eerder moeten zeggen:

DFirst(("[Hoogspringen]");("[CatCR]");"Categorie = '" & CStr([Q-Deelnemers]![Categorie]) & "'")

Om de inhoud van een tekst veld moeten namelijk enkele quotes gezet worden.

Sry voor m'n late aanwijzing, maar hij werkt nu wel, top.
Alleen nog een kleine vraag.
Hij zet waarden die bijv. 4,35 zijn om naar 435. Ik had er toch wel graag 4,35 staan als dit mogelijk is. Weet je hier misschien ook nog iets voor?
Dit geldt ook voor tijden. Hij plakt nu gewoon alles achter elkaar, tijden waren bijv. 3:49,10 wordt 34910. Kan dit ook gewijzigd worden?
In ieder geval alvast bedankt!

Ik snap niets van je laatste vraag. Misschien moet je daar even een nieuwe post voor maken en even duidelijke uitleggen wat het probleem is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan