• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfuntie in VBA op delen van naam en met meerdere matches

Status
Niet open voor verdere reacties.

bodeeg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2015
Beste Forumleden,

Ik werk bij een groothandel in tuinplanten, en krijg wekelijks tientallen voorraadlijsten (in excel) van leveranciers.
Het is een hels karwei om al deze voorraadlijsten handmatig te doorzoeken en up te date te houden.

Nu heb ik een excel bestand gemaakt waarin ik inmiddels de lijsten van 80 leveranciers heb ingevuld (dus 80 tabbladen met de verschillende voorraadlijsten van de leveranciers).
Op deze manier kan ik, als ik een geüpdatete lijst van de leverancier krijg, snel de gegevens verversen op het betreffende tabblad.

Deze 80 tabbladen worden automatisch samengevoegd op 1 "mastersheet" en op alfabet gesorteerd (op naam van de plant).

Nu wil ik graag een zoekfuntie maken om de "mastersheet met alle gegevens" te doorzoeken op (delen van) een plantnaam, en dat vervolgens alle matchende rijen worden getoond.

Op de mastersheet (inmiddels 22.800 regels, and counting) staat de plantnaam in kolom D en begint de lijst vanaf regel 9 (boven regel 9 wil ik graag de inputbox + uitleg voor de zoekfuntie maken).
De input-box voor de zoekterm staat in cel D2.

Ik heb heel internet afgezocht naar een code, maar vind niets dat past bij mij wensen.
Is er iemand die een "snelle" code kan schrijven om alle matchende rijen uit de mastersheet te distilleren?

Bij voorbaat dank! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan