zoekhits

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessy051095

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2013
Hallo,

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn site boven in de lijst met zoekresultaten staat bij google?

gr

Jessy

Hoi,

:D:D:D Dat wil iedereen wel

eventjes googlen onder de term Seo (Search engine optimization), er zijn ook nederlandstalige eboeken te vinden over Seo zoekterm Seo Eboeken gratis

mvg
gast0660

Hallo Jessy,

Het hangt er helemaal van af wat je boven wil krijgen in Google. Je persoonlijke website - als je zoekt op je eigen naam - moet bovenaan te krijgen zijn als je website-tekst in orde is. Goed gevonden worden op algemene zoektermen is veel lastiger. Daarbij heb je te maken met websites die een hoge positie in Google hebben omdat er veel naartoe wordt gelinkt. Met SEO kun je er het beste van maken, voor tips: website promotie

Succes!

dankjewel! daar ga ik eens met stoeien.

nu heb ik nog twee vragen:

1. mijn site staat online, alleen heb ik een probleem.
er is een pagina die het alleen doet als je www voor de website zet. als je dit niet doet vind hij de pagina niet...
dus: www.carmen-beautycare.nl werkt maar: carmen-beautycare.nl werkt niet...:x het gaat dan om de subpagina Treatments van Beauty...

weet iemand hoe dit kan??

en dan mijn tweede vraag:

Hoe kan ik de scrollbar aanpassen? ik vind namelijk de scrollbar niet bij de pagina passen.

gr

Jessy

hoi

Hierbij de code voor een gekleurde scrollbar
Code:
<html>
<head>
<title>De titel van je pagina.</title>
<style type="text/css">
<!--

body
{
scrollbar-arrow-color: #FFFF00;
scrollbar-face-color: #FF0000;
scrollbar-highlight-color: #0000FF;
scrollbar-3dlight-color: #008000;
scrollbar-shadow-color: #00FFFF;
scrollbar-darkshadow-color: #008080;
scrollbar-track-color: #FFA500;
}

-->
</style>
</head>
<body>De inhoud van je pagina.
</body>
</html>

Ik heb alvast een opmerking over je website die is niet paginavast dat wil zeggen dat iemand met een groot scherm alles kan zien iemand met een laptop bv ziet niet alles.Op een laptop is oa de helft van je navigatiemenu niet te zien.

mvg
gast0660

Okj dankjewel. Ga ik dat eens proberen.

ohw.. okee. Hoe zou ik dat dan kunnen oplossen?
trouwens, bedankt voor de tip!

gr

Hoi, bij het bouwen van kleine websites met algemene woorden kom je in Google nooit op pagina 1-8. En bij een passieve website ben je na een tijdje zelfs helemaal verdwenen. Alleen op dingen als domeinnaam, persoonsnaam, adres, enzo wordt je dan misschien nog gevonden. Ook seo helpt niet. Het enige wat telt is € ..... aan Google betalen (jaaromzet 50 miljard dollar). Hoe algemener het woord hoe meer je betaalt.
Ondanks dit zou ik toch zoveel mogelijk seo lezen en toepassen.
Tip: zorg dat je website www.carmen-beautycare.nl als linkje op zoveel mogelijk andere websites staat.
Suc6. Roon

Noot: je gebruikt helaas (veel) framessets (uit de vorige eeuw).

Betalen helpt niet om je bovenaan de resultaten te brengen. Je kunt natuurlijk wel betalen om in de advertenties naast/boven de resultaten te komen. Als ze posities in de resultaten zelf gaan verkopen kunnen ze de boel net zo goed opdoeken, google zou nutteloos geworden zijn.

Wat die frames betreft heb je absoluut gelijk. Als er iets slecht is voor je vindbaarheid zijn het wel frames.

EDIT: Om te beginnen zou ik dit verhaal over SEO van google zelf doorlezen

Laatst bewerkt:
Klopt, al-met-al word je gevonden door te betalen.
Voor nix gaat de zon op :D

Hoi

Hierbij een screenshot hoe je website verschijnt op mijn laptop,wat ik dus bedoel met niet paginavast
carmen.jpg

Ik heb de opbouw van je website eens goed bekeken
Zoals je website is opgebouwd zal je nooit gevonden worden door een searchengine want in geen enkele pagina heb je keywords en description
Hierbij een voorbeeldje, zoiets moet je in de head van je pagina's plaatsen
Code:
<meta name="Description" content="Carmen beauty care">
<meta name="Keywords" content"maastricht,hair,welness,ipl,arragementen,gezichtmassage,en nog meer trefwoorden die je wil gebruiken,"="">
Verder zijn de framsets nefast voor een searchengine, persoonlijk zou ik de moeite doen om je website volledig te herwerken zonder framsets
En ja als je betaald gaat alles wat sneller maar als je seo stap per stap doorloopt (ben je een paar uur zoet mee) lukt het ook zonder te betalen maar je moet geduld hebben (ongeveer 6 maanden)

mvg

gast0660

Ik geloof dat iedereen het er over eens is dat framesets uit den boze zijn.
Wat betreft de <head> is het volgende het minimum (bij gebruik van framesets).

Code:
<!doctype html public "-//w3c//dtd html 4.01 frameset//en"
  "http://www.w3.org/tr/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<title>Titel van pagina</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<meta name="description" content="Meer info over pagina" />
<meta name="robots" content="index, follow" />
<meta name="keywords" content="" />
</head>
<frameset ......>
  .....
  <noframes><p>Pagina bevat framesets</p></noframes>
</frameset>
</html>

De "keywords" kijkt Google vrijwel niet naar. Bij sommige websites staan hier hele woordenboeken ingevuld. Mijn persoonlijke voorkeur is dan als hierboven zodat Google de woorden uit de content haalt.
Suc6 met je pagina. Roon.

Laatst bewerkt:
Een opmerking, meta tags zijn niet het enige waar je naar moet kijken als je boven aan wilt komen.
Je meta tags moeten wel overheen komen of gerelateerd zijn aan de teksten die je op je website zet.
Als je bijvoorbeeld bij metatags invult 'hardeschijf' en de tekst op je website gaat over honden dan word het gewoon genegeerd.

Daarnaast wat ook helpt om boven aan te komen is dat andere sites jou webnaam en link op hun site zetten.
Dus als je veel filmpjes op youtube zet met webnaam en weblink etc kom je sneller boven aan.

Voor de rest is het belangrijk dat je een duidelijke en mooie site hebt, hier word ook naar gekeken door google.
Als ik het goed heb kan Google alleen geen activeX lezen?

Hoi gast0660
Code:
<meta name="generator" content="EZGenerator 4.0.0.459 (cascula-v9[3])"/>
.....
<noscript><a title="create a website for free" href="http://t15.org">Create a Website for Free</a></noscript>
Grinnik... maar ik zal niet critisch doen, want alles is beter dan framesets :d

Over optimalisatie zijn er zoveel boeken, daar kun je complete bibliotheken mee vullen. Bij dit onderwerp geldt 1000 mensen = 1000 meningen.

Mijn ervaring met kleinere websites.
Het beste resultaat wat ik ooit heb gehaald na het bouwen van een website is "deur aan deur folders" van het bedrijf. In de folder stond vermeld op welke productnaam ze konden googelen. In de 2 weken erna waren er 8 keer zoveel hits. Google vond dit ook leuk omdat er heel veel verschillende mensen naar dit product zochten. Uiteraard zakte het aantal hits daarna weer.
Wat ik hiervan geleerd heb: een website is slechts ondersteuning bij andere commerciele activiteiten. Het is naief te verwachten dat je met goede meta's en teksten op de eerste pagina komt.

Aanvulling

Sommige grote bedrijven (bijv. AH) laten de hele mikmak achterwege en hebben alleen de verplichte kost in de head staan.
- meta http-equiv="Content-Type"
- Titel
- Description
en verder een paar meta's voor configuatie en handhetlds

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe kan ik mijn website dan zonder framesets bouwen?
Ja.. ik heb een paar jaar geleden een cursus website bouwen gehad op school, en daar is het me geleerd met framesets, dus...

gr

J van Gulick

oké dan ga ik daar eens mee stoeien.
Maar even voor nu. Is er een manier waarmee ik de website kan laten aanpassen aan de verschillende schermverhoudingen? Maar dan wel dat alles in verhouding blijft?
Dan maak ik dat eerst en ga ik daarna html5 uitpluizen.

gr

J van Gulick

Je wilt een "responsive" website. Google hier eens op en bekijk ook:
http://www.copyblogger.com/mobile-responsive-design-101/
Maak op deze website het venster van je browser smaller en kijk wat er met het menu en de content gebeurt. Voor de beginner zijn responsive websites niet makkelijk om te zetten naar je eigen ontwerp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan