zoekknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scubaman

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2010
Goede middag,

ik ben nieuw hier en hoop dat iemand mij kan/wil helpen.

Ik heb een formulier met daarin een subformulier. Nu wil ik graag een zoekknop maken, die niet de standaard aangeeft van zoeken en vervangen, (heb de knop gemaakt met de wizard knop) maar meer zoals in de navigatie balk. Dus alleen een (deel) van een naam intypen en dan het record zien verschijnen.

IS dit mogelijk en zo ja hoe doe ik dat?

Hartelijk dank

Een oplossing is niet in een knop te vinden, maar wel in (een combinatie van) selectie tekstvakken/keuzelijsten. Daar is wel wat voor te vinden op het forum. Of in dit voorbeeld:

Bijlagen

Dank je wel voor je antwoord.

Jammer dat het niet via een knop kan. Denk dat ik dus 'gewoon' de Access navigatie balk moet gebruiken. Wil in mijn formulier alleen maar iemand kunnen vinden en dan het formulier (verder) invullen.

Heb gezocht op zoeken en keuzeormulier, maar vond niets. Heb je aub een hint?

Laatst bewerkt:
Je zou een aparte keuzelijst kunnen maken die je baseert op de tabel met personen. In die lijst zoek je dan de juiste persoon op. Waarschijnlijk zoek je zoiets?

Dank je wel voor je antwoord.

Dat lijkt me een goede oplossing. Weet je misschien of er een voorbeeld op het forum staat?

Hartelijk dank

Heb je al in het voorbeeld gekeken dat ik hierboven heb gegeven?

Pf,, jij bent snel.

Ik heb je voorbeeld bekeken. Ik kan wel een tabel maken met de namen (tenminste daar ga ik van uit:)) maar wil dan graag als ik op een naam klik naar het formulier gaan dat ik wil bewerken. Als ik je voorbeeld bekijk gebeurt er natuurlijk niets.
De lijst met namen groeit natuurlijk net zo als jouw fax lijst.:).

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan