Zoekmachine doorverwijzen naar index

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingrid74

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2008
Hallo,

Mijn vraag is als volgt:
Ik heb een chatsite op google staan. Alle pagina's die bij de site horen staan ook apart op google vermeld.
Het liefst zou ik het graag zo willen hebben, dat als iemand via google op bijv. mijnsite.nl/anderpagina.htm klikt dat ie automatisch naar mijn homepage oftewel index verwezen word.
Ik heb wel eens gehoord dat hier een script voor is, maar welke ?
Heeft iemand de oplossing ?

xxx Ingrid xxx

je kan met php checken waar je vandaan bent gekomen (refer-adres meen ik). Als deze dan google is, kan je met een if een mooie header:location neerzetten.

zoiets:
PHP:
$waarvandaan = $_SERVER['HTTP_REFERER'];
$check = strpos($waarvandaan,"www.google.com");

if($check === true){
    header("Location: www.mijnadres.nl");
}

:thumb:

ps. code even verzonnen, zou moeten werken though.

Ik zou het zo doen:

PHP:
if(strpos($_SERVER['HTTP_REFERER'], 'google') == true){
    header("Location: www.mijnadres.nl");
}

Ik zie niet waarom je het allemaal in aparte variabelen moet stoppen en ik denk dat je beter kunt checken of 'google' in de referer voor komt dan 'www.google.com' aangezien ik niet eens op google.com kan komen, dan word ik automatisch doorverwezen naar www.google.nl

@Devil: totale randomheid? :p

@Erik: het ging om het idee ;) maar je hebt natuurlijk wel een punt, checken op 'alle' google's is beter.

uiteraard kan het altijd nog zo zijn dat iemand een link gebruikt vanaf www.eensite.com/paginas/google/eenpagina.html en dus dan ook op je index komt, maargoed, who cares.

Kan aan mij liggen maar ik snap em niet... Randomheid?

Mijn opvatting over frames is dat ze niet meer gebruik moeten worden.

De reden dat ze gebruikt worden is alleen om je site makkelijk aan te passen. 1 Frame voor het menu, 1 frame voor de header en 1 frame voor de inhoud.

Tegenwoordig zijn daar andere oplossingen voor. Mocht je dan toch nog een frame willen gebruiken pas dan een IFRAME toe. Die schijnen beter ondersteunt te worden.

hm, ja, randomheid, omdat je over frames begon - ik kan zelf nergens frames terugvinden in de vraag.

Verrek :o
Vast in de war geweest met een andere vraag.

Maar goed, als ik dan toch de vraag opnieuw gelezen heb rijst bij mij een andere vraag.

Waarom wil je dat mensen niet op die bepaalde pagina komen? Google geeft het als resultaat weer dus dan lijkt het mij dat de informatie die de gebruiker zoekt op dié pagina staat :confused:

Lol..:D

Bedankt voor de reacties, kga er morgen mee aan de slag.
Om antwoord te geven op de 'andere vraag' van Tha Devil....
Omdat ik graag wil dat mensen via de homepage op de chat komen.
Daar staat immers toch de intro.
Als mensen gelijk op de chat komen, hebben ze vaak geen oog meer op de rest van de pagina's. En daar staan toch ook mijn banners etc op, oftewel mijn inkomsten :p

Wellicht een idee om je "inkomsten" ook in je chat een plek te geven?

Dan snap ik nog niet echt waarom je dan precies mensen van de door hun gevraagde informatie alsnog naar je index wilt sturen.

A: Zij zijn op de pagina waar ze heen wilden
B: Jij krijg je inkomsten alsnog

Waarschijnlijk hebben de mensen de intro niet nodig om op je site te komen :(
Het kan aan mij liggen maar het blijft mij onlogisch.

Mocht je alsnog door willen gaan met de redirect dan mag dat uiteraard.
Ik heb mijn visie er over gegeven en wellicht kun je er iets mee of neem je het in overweging :)

Meningen zijn altijd welkom :)
Dus ik zal het zeker in overweging nemen..
Wat ik er mee doe is natuurlijk vraag nr 2 dan :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan