Zoekmachine Google verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphonsus

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2013
In Mozilla bestaat de mogelijkheid om een aantal zoekmachines in en uit te schakelen via zoekinstellingen wijzigen.
De zoekmachine Google kun je wegklikken maar even zo goed weer terugzetten.
De zoekmachine Google zou ik helemaal willen laten verdwijnen uit die keuzemogelijkheid. Met andere woorden Google verschijnt niet meer in de lijst met zoekmachines en is ook niet meer via de balk: standaardzoekmachines terug te zetten. Het moet dan zo worden dat voor Mozilla de zoekmachine Google niet meer bestaat.

Het lijkt mij dat via about:config een regel aangepast dan wel verwijderd moet worden zodat de Mozillasoftware de Google zoekmachine niet meer kent.

Weet iemand hier de oplossing voor?

Groet.

Tip: Ga niet rommelen in about:config
Als je de nieuwste versie hebt (38.0.5) ga naar extra>opties>zoeken en vul daar de standaardzoekmachine in die je wilt gebruiken.
Bij de optie "1 klik zoekmachines" selecteer je de zoekmachine van Google en klik onderaan op verwijderen.
Zoekmachines.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo,

Het verwijderen uit de lijst van zoekmachines kan wel maar kan ook weer zo ongedaan gemaakt worden.
De bedoeling is dat Google in geen geval meer verschijnt in de keuzelijst.

De reden dat ik Google wil verwijderen is om zoeken via Google onmogelijk te maken. Google safe web search filtert wel, maar Google afbeeldingen filtert niet.
Omdat ik volledig (web en afbeeldingen) zou willen filteren en dat via Google safe search slecht gedeeltelijk mogelijk is (alleen web), wil ik de mogelijkheid tot zoeken via Google definitief uitschakelen.

Vandaar mijn vraag hoe dat geregeld kan worden?

Via elke andere browser e/o zoekmachine kun je op Google komen dus wat heeft het voor 'n zin?

Zet Google in de host file en niemand kan meer met geen enkele browser googlen... ;)

Ja, dit is de oplossing. Google in de Hostfile. Inderdaad geen ge-Google meer.
Bing is nu de standaard zoekmachine geworden. Bing is goed te beveiligen via K9 safe search.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan