Zoekmachine in eigen website met Microsoft Expression Web 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

dre007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
2
Ik heb mijn website met frontpage gemaakt.
Op http://mathys.com/bouwinfo staat er een zoekrobot om te zoeken in eigen site.
sinds enige tijd werkt deze niet meer. (frontpage extensies van webserver verdwenen?)
Hoe kan ik dit eenvoudig oplossen? Ben frontpage nu gewoon. Heb eens proberen overtstappen naar dreamwaver maar ... vond mijn weg niet.
de site is cm 60 mb met ongeveer een 1100 pagina's.


Dre
 
Hoi Dre,
frontpage extensies van webserver verdwenen?
Al je de mededelingenpagina ziet die bij een klik op Nu zoeken verschijnt, zou je dat wel gaan denken. Maar als ik via de Webdeveloper Toolbar de "Response Headers" opvraag, dan komt er (zowel voor de .com als de .info-versie van de site) o.a. uit de bus:
  • Server: Microsoft-IIS/7.5
  • MS-Author-Via: MS-FP/4.0
Het zijn dus Microsoft-servers, waar de FP-extensies op zouden moeten zitten, en "MS-FP/4.0" betekent: "The server's preferred method for authoring is the FrontPage Server Extensions." (zie hier). Het lijkt er dus op dat aan de server-kant alles in orde is.

Maar op de pagina zelf staat:
HTML:
<!--webbot bot="Search" S-Index="All" S-Fields="Weight" S-Text="Zoeken naar:" I-Size="18" S-Submit="Nu zoeken" 
S-Clear="Invoer wissen" S-TimestampFormat="%d-%m-%Y" TAG="BODY" b-useindexserver="0" startspan -->
<form action="../_derived/nortbots.htm" method="POST" 
      onsubmit="location.href='../_derived/nortbots.htm';return false;">
    <input type="hidden" name="VTI-GROUP" value="0">
        <p><b>Zoeken naar: </b>
    <input type="text" name="search" size="18" value=""></p>
    <p><input type="submit" value="Nu zoeken">
    <input type="reset" value="Invoer wissen"></p>
</form>
<!--webbot bot="Search" i-checksum="39974" endspan -->
Als de webbot-instructies correct zijn (daar heb ik geen zicht op), dan staat in het <form>, dat zowel bij de action="..." als bij de onsubmit="..." naar de pagina "nortbots.htm" moet worden gegaan = altijd!

Maar die pagina "nortbots.htm" (nortbots = no run time bots) is nu juist de mededelingenpagina met "FrontPage Run-Time Component Page - ... enz. ... This form or other FrontPage component will work correctly if you publish this web to a web server that has the FrontPage Server Extensions installed."
Wat gebeurt er als je de opdracht onsubmit="location.href='../_derived/nortbots.htm';return false;" helemaal schrapt uit de code, of er alleen onsubmit="return false;" van maakt?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
__________
PS: Er zitten twee <body>'s in de pagina bouwinfo/index.htm; in de pagina gent/index.htm staan er zelfs drie! De html-validator helpt! ;)
 
Laatst bewerkt:
In code pagina van frontpage staat er niet zoveel zoals jij aanhaald!
enkel:
<!--webbot bot="Search" S-Index="All" S-Fields="Weight" S-Text="Zoeken naar:" I-Size="18" S-Submit="Nu zoeken" S-Clear="Invoer wissen" S-TimestampFormat="%d-%m-%Y" TAG="BODY" b-useindexserver="0" -->

dit staat ook in licht grijs! Dit is een add-in van frontpage geweest. Nu werk ik met de opvolger: Microsoft Expression Web 2


als ik alle lijnen die je aanhaalt plaats schiet er na het saven van de pagina enkel
<!--webbot bot="Search" S-Index="All" S-Fields="Weight" S-Text="Zoeken naar:" I-Size="18" S-Submit="Nu zoeken"
S-Clear="Invoer wissen" S-TimestampFormat="%d-%m-%Y" TAG="BODY" b-useindexserver="0" -->

over!!

bij publiceren krijg ik deze foutmelding:
The following pages in your website contain dynamic FrontPage components. Such as a search form or a form handler. They will not work because the server you are publishing to does not have the FrontPage server extensions or sharepoint services installed!

ik vraag dit na aan de hoster

Dre

BTW; thanks voor uw snel antwoord!!
 
In code pagina van frontpage staat er niet zoveel zoals jij aanhaalt!
Dat is merkwaardig, want bovenstaande code heb ik regelrecht afgetapt uit de broncode van de pagina!
- Even uitproberen met FrontPage...
  • Inderdaad: FP maakt alleen het grijze commentaarregeltje.
  • Na uploaden heeft de server (de mijne heeft ook FP-extensies) er het hele <form> bij gemaakt, inclusief die twee nortbots. :shocked:
Dus toch server-side!

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan