• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekmachine in Excell bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mukhtaartje

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Berichten
17
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand mij wilde helpen met mijn probleem....

Ik wil in excel een soort van een zoekmachine bouwen. Deze zou dan in de eerste tab de zoekvelden (waar men de zoektermen kan intypen) en de resultaten moeten laten zien.

In een andere tab zou dan de data staan waarin gezocht moet worden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee, want mijn kennis van excel gaat helaas niet zover :eek:

Alvast bedankt!!! :thumb:

Groet,
mukhtaartje
 
Waarom een zoekmachine in Excel inbouwen? Met Ctrl-F Kan je het hele werkboek doorzoeken.
 
Laatst bewerkt:
horizontaal en vertikaal zoeken

heb je het al met horizontaal en of vertikaal zoeken geprobeerd

janus
 
Waarom een zoekmachine in Excel inbouwen? Met Ctrl-F Kan je het hele werkboek doorzoeken.

Klopt Ctrl+F ken ik :D maar het gaat erom dat ik een nette template wil inleveren bij mijn manager.

Ik heb een rapport met 80.000 regels. Deze komt op een intranet achtig website namelijk WebCollab. Hier zullen alle controllers hun gegevens uit moeten halen mbt hun business unit en local company.

Natuurlijk kan men met Ctrl+F door dit rapport zoeken alleen wil ik die extra service verlenen door een soort van zoekmachine te bouwen.

Als ik hierbij wat hulp zou kunnen krijgen dan zou ik jullie daar eeuwig dankbaar voor zijn :thumb:
 
Ja maar, als je dan in Excel die "zoekmachine" wil bouwen en het wordt via het Web d.m.v. een andere applicatie beschikbaar gesteld. Wat heeft de zoekmachine in Excel dan voor zin?

Anders doe eens een voorbeeldje zonder gevoelige informatie.
 
Ja maar, als je dan in Excel die "zoekmachine" wil bouwen en het wordt via het Web d.m.v. een andere applicatie beschikbaar gesteld. Wat heeft de zoekmachine in Excel dan voor zin?

Anders doe eens een voorbeeldje zonder gevoelige informatie.

Hi,

Sorry voor de lange stilte.

Ik snap wat je bedoeld. Alleen is het zo dat mijn rapport in excel als excel bestand word opgeslagen die dan vervolgens door verschillende mensen kan worden geopend of gedownload.

Zodra mensen deze hebben gedownload dan wil ik dat zij dmv die "zoekmachine" hun gegevens kunnen opzoeken.....in mijn excel bestand...dus niet vanaf een website ofzo.


Hopelijk helpt dit een beetje mijn bedoeling te verduidelijken.

Ik heb geprobeerd een voorbeeld te uploaden alleen bestand is te groot :confused:
 
Dan maak je hem toch wat kleiner, het gaat om het idee. Het voorbeeld hoeft geen honderden regels te hebben.
Of je zipt het bestand

Ok heb even geprobeerd een voorbeeld bij te voegen....hoop dat het is goed gegaan.

In de eerste tab heb ik zoekvensters gemaakt en de knop ernaast zou dan de startknop moeten worden om de zoekactie te starten.

In de 2e tap staat de data waarin hij zou moeten zoeken....

Die data zou dan in het eerste tabje zichtbaar moeten worden onder "resultaten"

Zou dit te doen zijn mbv een macro?

Alvast bedankt!!!!! :thumb:
 

Bijlagen

  • testfile1.xls
    45,5 KB · Weergaven: 530
Laatst bewerkt:
Ok heb even geprobeerd een voorbeeld bij te voegen....hoop dat het is goed gegaan.

In de eerste tab heb ik zoekvensters gemaakt en de knop ernaast zou dan de startknop moeten worden om de zoekactie te starten.

In de 2e tap staat de data waarin hij zou moeten zoeken....

Die data zou dan in het eerste tabje zichtbaar moeten worden onder "resultaten"

Zou dit te doen zijn mbv een macro?

Alvast bedankt!!!!! :thumb:

Niemand?? :eek:

Ach jah! helaas! Alsnog bedankt voor de moeite....

:thumb:
 
Waarschijnlijk kun je iets met deze bijlage.
Alle eer aan de maker. Heb ik waarschijnlijk van Helpmij geplukt.

gr Wim
 

Bijlagen

  • Multiple zoeken db.xls
    68 KB · Weergaven: 934
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan