• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekmachine maken in excel mogelijk ? zoeken uit een andere spreadsheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kabeimanteka

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2014
is het mogelijk in excel om in een kolom (in een ander werkblad) te zoeken als je alvast iets intypt in een cel?

(Blad 1) is waar ik wil zoeken naar een woord en of zin die in ( blad 2 ) zich bevind
Screenshot_3.png

Kheb het geprobeerd maar kan ook niks intikken in dat plaatje.

Kijk eens naar de functie VERT.ZOEKEN

Hoi dankjewel voor je bericht.

Verticaal zoeken is inderdaad een functie om te zoeken maar niet precies wat ik wil ( verticaal zoeken is naar een waarde zoeken als je die al hebt) dit klopt ook wel maar deze waardes moet ik uit mijn hoofd toe kenennen aan het product(be)omschrijving, Daardoor wil ik niet naar het ene blad toe en kopieren en dan plakken bij het andere maar het alvast inkunnen typen en bijvoorbeeld een soort van een dropdown menu daarvoor ofzoiets . ik zal ook het document even uploaden :) Bekijk bijlage test hlpmijforum.xlsx

Excel heeft al een soort automatische ingebouwde functie al.

Als je al iets vaker in het zelfde kolom hebt getypt in excel, en je gaat het nog een keer typen stelt excel alvast een zin voor waardoor je "enter" kan drukken en hij het automatisch voor je intypt/kopieert.
Alleen wat ik zoek is dat ik het vanuit een andere blad bijvoorbeeld kan koppelen met het kolom waar ik typ. en dat hij dat alvast kan voorstellen zegmaar

Voorbeeld:
Bekijk bijlage 308391

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan