zoekmachine maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelsnel

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2003
Hallo,

Ik wil een zoekmachine op mijn site (http://www.hvspijkenisse.nl/~weekbrief/) zetten maar snap niet zo goed hoe. Ik heb zoekmachines van picosearch en bravenet geprobeerd maar die geven allemaal pop-ups en/of reclames en de resultaatpagina's verkrachten de opmaak van de site. Het liefst zou ik er zelf een maken zodat ik alles naar eigen hand kan zetten. Ik denk dat ik dan steekwoorden uit mijn archiefpagina's moet filteren naar een soort database die regelmatig herzien moet worden, maar hoe? Ik verwacht ook dat ik een aparte resultaatpagina moet maken.
Ik gebruik Frontpage (server ondersteund het webcomponent niet) en soms Dreamweaver als editors.

Alvast bedankt,
snelsnel

je wil dus je eigen zoekmachine in elkaar zetten? if $zoektrerm bevat "hockey" go to: hockeypagina.html ?

Eeeuuhh.......

Allereerst bedankt voor de snelle reactie, ik snap er alleen niet veel van.
WinME: als men een willekeurige term intypt dan zou er een aantal resultaten moeten verschijnen. bv. "training" geeft ca. 150 vermeldingen in ca. 20 pagina's.
Peter: van jouw bericht snap ik (helaas) echt niets. Php? Sql? CMS? Het voorbeeld is denk ik wel zoals ik het hebben wil. Opdracht in een kader en de resultaten verschijnen in het doelframe.

Groeten,
snelsnel.

Geplaatst door snelsnel
Eeeuuhh.......

Allereerst bedankt voor de snelle reactie, ik snap er alleen niet veel van.
WinME: als men een willekeurige term intypt dan zou er een aantal resultaten moeten verschijnen. bv. "training" geeft ca. 150 vermeldingen in ca. 20 pagina's.
Peter: van jouw bericht snap ik (helaas) echt niets. Php? Sql? CMS? Het voorbeeld is denk ik wel zoals ik het hebben wil. Opdracht in een kader en de resultaten verschijnen in het doelframe.

Groeten,
snelsnel.
anders doe je zo een google searchbar op je website, die alleen jou website doorzoekt (voorbeeld: www.doom9.nl > zoeken)

Ben er even tussenuit geweest maar ben nu vol goede moed aan het experimenteren met jullie oplossingen.

Bedankt voor de aanwijzingen,
snelsnel.

Ik ben een en al oor.
Ik heb zelf ook al eens zitten googlelen maar kwam er niet zo goed uit.

groeten,
snelsnel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan