Zoekmachine plaatsen op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

profpc

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2003
Hallo,

Ik werk met Microsoft Frontpage 2000, en ik wil een zoekmachine op mijn website plaatsen die de namen van de vogels vind. Ik heb namelijk een vogelsite.
Wie weet hoe ik dat moet doen???

Nee, dat zoek ik nou juist NIET. Ik wil een zoekmachine dat zoekt op mijn website en niet op het internet.

Nee, want dan zoekt hij op de Lycos site...
Het kan wel, want meerdere mensen hebben het gedaan, en het stond eens in een boekje...

Volgens mij moet je dat ook aanpassen, zie de text die er onder staat. let op: bovenstaande voorbeelden zoeken binnen de site van CNN. Verander 'www.cnn.com' in de naam van je eigen site om binnen jouw site te zoeken

Helaas, ik heb alles geprobeert, zelf alle links die erin staan naar mijn site in te vullen. Het komt de hele tijd op de lycos site uit....... Ik snap hier niets van...:confused:

Deze is volgens mij heel goed, maar ik weet niet precies hoe het werkt....Ik heb het even uitgeprobeert, maar er treden er steeds fouten op. Kan jij me misschien helpen??

Het enige wat ik tot nu heb gedaan is de file uitpakken en de doc.txt even snel gelezen.

Zal morgen verder kijken hoe ik dit ook in mijn eigen site kan gebruiken.

J.

je kan met JS niet zoeken op de server; JS is Client side.

Je zal toch echt moeten zoeken naar een eigen perl of php script.

t.

Geplaatst door teacher:

Je zal toch echt moeten zoeken naar een eigen perl of php script.

Ik heb gelezen om een eigen zoekmachine op je website te hebben, dat je een cgi-scrips nodig heb.........

Ik heb dan toch eindelijk zelf een script gevonden! :thumb:
Hij zoekt alleen naar woorden en selecteert die.
Wel bedankt voor het zoeken!! :)

profpc,
Je kunt ook eens kijken bij PicoSearch. Die indexeert je hele site en slaat die op zijn server op.

Werkt heel makkelijk en is aardig aan te passen.
Eric

hoi, joanne (of iemand anders).

hoe zoekt die machine? moet je gewoon sites bijdat in de map plaatsen en indexeert die ze dan automatisch?

b.v.b.
GooGooJansen:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan