Goedemorgen (onderaan het voorbeeld bestand)
Na een intensieve speurtocht zonder het juiste resultaat vraag ik jullie hulp. Wat ik graag zou willen: na het typen van een zoekterm (getal of letters) in een vast zoekvenstertje wil ik graag alle resultaten van die zoekopdracht gesorteerd, beginnend vanaf rij 4 en verder.
Ik heb een groeiende lijst met data. Debiteuren met een debiteurennummer, en diverse activiteiten per debiteur. Daardoor is er geen kolom met unieke data gekoppeld aan een specifieke debiteur. Volgens mij is dat een belangrijk gegeven, verticaal zoeken is daardoor volgens mij geen optie? Los daarvan, ik heb ook nog een wensenlijstje hahaha.
Ik hoop dat ik duidelijk ben, anders ben ik uiteraard beschikbaar om meer toelichting te geven.
Alvast dank voor het meedenken, meesleutelen! ;-)
Groeten, en een fijne koffie :d
Hans
Bekijk bijlage test.xlsm
Na een intensieve speurtocht zonder het juiste resultaat vraag ik jullie hulp. Wat ik graag zou willen: na het typen van een zoekterm (getal of letters) in een vast zoekvenstertje wil ik graag alle resultaten van die zoekopdracht gesorteerd, beginnend vanaf rij 4 en verder.
Ik heb een groeiende lijst met data. Debiteuren met een debiteurennummer, en diverse activiteiten per debiteur. Daardoor is er geen kolom met unieke data gekoppeld aan een specifieke debiteur. Volgens mij is dat een belangrijk gegeven, verticaal zoeken is daardoor volgens mij geen optie? Los daarvan, ik heb ook nog een wensenlijstje hahaha.
- De zoekvensters wil ik graag permanent aanwezig, bij voorkeur in of rond cel G1 (maar de zoekvenstertjes zijn verplaatsbaar meen ik)
- Het zoeken moet dan geschieden in: 1e zoekvenster is debiteurennummer en zoekt in kolom A, 2e zoekvenster is offertenummer en zoekt in kolom G.
- Mogelijk dat het zoekresultaat onoverzichtelijk wordt, daar kom ik dan nog wel op terug.
- Zoeken in kolommen zou uitbreidbaar moeten zijn naar meer kolommen.
- De zoekopdracht mág beginnen na een enter, maar liever nog tijdens het typen (als dat niet te veel vertraging veroorzaakt)
- Het resultaat van de zoekopdracht moet exact zijn, als ik bijvoorbeeld 167713 typ hoeft 771 niet bij de resultaten te zitten. Of als ik 2629 typ, hoeft 262987 niet bij de resultaten te zitten.
- Het zoekresultaat graag op rijen 4 en verder.
- Daar zou ik gewoon in willen muteren, volgens mij zou dat geen enkel probleem hoeven te zijn?
- Het mooiste zou zijn dat met een klik op de Esc toets de zoekvensters leeg worden gemaakt en alle rijen weer zichtbaar zijn. Als dat niet kan dan graag alle rijen zichtbaar na het weghalen van de zoekopdracht.
Ik hoop dat ik duidelijk ben, anders ben ik uiteraard beschikbaar om meer toelichting te geven.
Alvast dank voor het meedenken, meesleutelen! ;-)
Groeten, en een fijne koffie :d
Hans
Bekijk bijlage test.xlsm