• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekopdracht in vaste cel, resultaten op volgorde, rest weg gefilterd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hans
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2016
Goedemorgen (onderaan het voorbeeld bestand)

Na een intensieve speurtocht zonder het juiste resultaat vraag ik jullie hulp. Wat ik graag zou willen: na het typen van een zoekterm (getal of letters) in een vast zoekvenstertje wil ik graag alle resultaten van die zoekopdracht gesorteerd, beginnend vanaf rij 4 en verder.

Ik heb een groeiende lijst met data. Debiteuren met een debiteurennummer, en diverse activiteiten per debiteur. Daardoor is er geen kolom met unieke data gekoppeld aan een specifieke debiteur. Volgens mij is dat een belangrijk gegeven, verticaal zoeken is daardoor volgens mij geen optie? Los daarvan, ik heb ook nog een wensenlijstje hahaha.

• De zoekvensters wil ik graag permanent aanwezig, bij voorkeur in of rond cel G1 (maar de zoekvenstertjes zijn verplaatsbaar meen ik)
  • Het zoeken moet dan geschieden in: 1e zoekvenster is debiteurennummer en zoekt in kolom A, 2e zoekvenster is offertenummer en zoekt in kolom G.
  • Mogelijk dat het zoekresultaat onoverzichtelijk wordt, daar kom ik dan nog wel op terug.
  • Zoeken in kolommen zou uitbreidbaar moeten zijn naar meer kolommen.
  • De zoekopdracht mág beginnen na een enter, maar liever nog tijdens het typen (als dat niet te veel vertraging veroorzaakt)
  • Het resultaat van de zoekopdracht moet exact zijn, als ik bijvoorbeeld 167713 typ hoeft 771 niet bij de resultaten te zitten. Of als ik 2629 typ, hoeft 262987 niet bij de resultaten te zitten.
  • Het zoekresultaat graag op rijen 4 en verder.
  • Daar zou ik gewoon in willen muteren, volgens mij zou dat geen enkel probleem hoeven te zijn?
  • Het mooiste zou zijn dat met een klik op de Esc toets de zoekvensters leeg worden gemaakt en alle rijen weer zichtbaar zijn. Als dat niet kan dan graag alle rijen zichtbaar na het weghalen van de zoekopdracht.

Ik hoop dat ik duidelijk ben, anders ben ik uiteraard beschikbaar om meer toelichting te geven.

Alvast dank voor het meedenken, meesleutelen! ;-)

Groeten, en een fijne koffie :d
Hans

Bekijk bijlage test.xlsm

Hoi Philiep

Supersnelle reactie weer!!!

Het lijkt heel erg op wat ik graag zou willen. Toch zou ik het liefst willen werken met 2 zoekvenstertjes, in plaats van met een radiobutton een keus te moeten maken. Is dat mogelijk?
En is de zoekopdracht verwijderen met de Esc-toets niet mogelijk?

Ik ontdekte ook een foutje van mijzelf: 2e zoekopdracht moet zoeken in kolom 8, ik had eerder geschreven kolom H (7). Maar het foutje heb ik al gevonden en kan ik zelf aanpassen.

Ik hoop dat je hier iets mee kan?

Groet Hans

Hoi allen (en iets meer specifiek Philiep en VenA ;-))

Ik heb het volgende verzoek: kan er een pop-up verschijnen na het schrijven van een bepaalde waarde in een bepaalde kolom.

Ter verduidelijking: als in kolom P exact de tekst wordt geschreven; "nee", "afspraak" of "lead" dan wil ik graag een popup met de mededeling: "Vergeet niet de tekst van kolom R naar een nieuwe activiteit in Archie te kopiëren!".
Als voorbeeld kan je het bestand gebruiken die hierboven test-2.xlsb wordt genoemd.
De pop-up zou je met een klik op de enter knop, esc knop of met de muis moeten kunnen sluiten.

Is dat alles mogelijk?

Alvast hartelijk dank voor de reacties.

Groeten Hans

Je hebt toch al een Worksheet_Change event in het bestand staan dan kan je dat toch een beetje aanpassen? Beter kan je voorwaardelijke opmaak gebruiken ipv hinderlijke popups.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan