Zoekprograma java applet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bam²

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Hoi,
Voor een schoolopdracht ben ik samen met een vriend aan het werken aan een zoek programma voor persoons gegevens in java.
Aangezien wij geen programmeer helden zijn is het tot nu toe enorm afweten en komt ons kleine projectje niet echt van de grond.
Het zit als volgt, het programma moet op naam, leeftijd en woonplaats kunnen zoeken, alleen moeten deze gegevens niet uit een database komen maar uit een tekstbestand (???)
Mijn vraag is dus, hoe bouw ik de bruggen tussen dat tekstbestand en mijn applet?
en welk soort bestand moet ik gebruiken??

iemand die me hiermee kan helpn graag,

( ik vraag jullie dus niet om mijn werk voor me te doen maar voor enkele nuttige tips! mocht ik die illusie gewekt hebben)

groeten
Bam²

Wie moet de applet gaan gebruiken en waar staat het tekstbestand?

Als het alleen op een lokale computer gebruikt wordt kun je makkelijker een 'gewoon' Java programma maken. Vanwege veiligheid hebben applets grote beperkingen wat bestandstoegang betreft. Op de site van Sun staat hier meer over: http://java.sun.com/sfaq/.

Je kan dat tekstbestand in je JAR meeverpakken, dan kan je met
PHP:
java.net.URL url = this.getClass().getResource("names.txt");
java.io.BufferedReader reader = new java.io.BufferedReader(new java.io.InputStreamReader(url.openConnection().getInputStream()));
String eersteRegel = reader.readLine();
de gegevens uitlezen. Je kan ook die names.txt op de server zetten en dan een java.net.HttpURLConnection maken met die names.txt. Applets mogen alleen een verbinding maken met het domein waar de codebase naar verwijst.

Sukses!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan