• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekresultaat in Excel beter weergeven (microsoft365 heb ik)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard69

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
In Excel kan ik met het vergrootglaasje (rechtsboven) 'zoeken'.
Heel handig.
Echter, de zoekresultaten zijn -voor mij althans- slecht zichtbaar.., de gevonden cellen worden met een slecht zichtbaar lichtgroen kader weergegeven.
Is het mogelijk -op een makkelijke manier!- de weergave (display) bv. anders te maken, bv. vet en een andere kleur (zodat het beter opvalt)??

p.s.:
Of is het alleen mogelijk via onderstaande, veel te ingewikkelde, methoden (wat ik op Internet tegenkwam)?
1.Zoek en markeer zoekresultaten met de VBA-code
2.Zoek en markeer zoekresultaten door de voorwaardelijke opmaak
3.Zoek en markeer zoekresultaten met een handige tool

gerard, ik kan in excel geen vergrootglas vinden, wel in windows instellingen, maar die zal je wel niet bedoelen. waar zit hij ?

"vergrootglas" (excel op desktop)

ScreenHunter_310 Apr. 03 15.27.jpg

Laatst bewerkt:
senso dit

Bedankt voor het meedenken Senso, maar dit bedoel ik nu juist NIET (veel te ingewikkeld..formules etc.). Ik hoopte op een 'knopje' waar je dit mee zou kunnen regelen...

zie ook mijn "ps" in mijn 1e bericht:
p.s.:
Of is het alleen mogelijk via onderstaande, veel te ingewikkelde, methoden (wat ik op Internet tegenkwam)?
1.Zoek en markeer zoekresultaten met de VBA-code
2.Zoek en markeer zoekresultaten door de voorwaardelijke opmaak
3.Zoek en markeer zoekresultaten met een handige tool

Laatst bewerkt:
In Excel kan ik met het vergrootglaasje (rechtsboven) 'zoeken'. Echter, de zoekresultaten zijn -voor mij althans- slecht zichtbaar
Dat zet mensen op het verkeerde been, je denkt dan aan "vergroten". Het vergrootglas staat voor > Zoeken - dat is het normale pictogram voor Zoeken.

Is het mogelijk -op een makkelijke manier!- de weergave (display) bv. anders te maken, bv. vet en een andere kleur (zodat het beter opvalt)??
Antwoord: Nee, dat is niet mogelijk.

Ik hoopte op een 'knopje' waar je dit mee zou kunnen regelen...
Ja, het kan met een knopje maar daar zit vba achter en is weer "ingewikkeld". Zonder vba heb je wel een mooi knopje.:eek: Maar goed, als je niets probeert blijft alles ingewikkeld.;)

Laatst bewerkt:
Bedankt Senso!
Ik weet nu zeker dat het niet zo makkelijk kan, als ik zou willen...
Geen zin om vba etc. toe te passen.
Ik dien misschien wel een verzoek bij Microsoft in (!).

Zie jij die rode pijl (gericht op zoeken /vergrootglasje) dan niet.?

ik heb geen vergrootglas in dat menu zitten

Nogmaals, het vergrootglas staat voor > Zoeken en niet voor Vergroten.
Denk dat die afbeelding ook bij Sylvester wel zal staan.

Laatst bewerkt:
gerard, in windows bestaat een vergrootglas wel , en die vergroot ook echt.
maar wat jij bedoeld is blijkbaar maak de geselecteerde cellen anders op.
dat kan heel eenvoudig met vba

Laatst bewerkt:
Het is Zoeken en Selecteren Sylvester.
Bv. constanten, objecten of formules.

Bij mij worden de formulecellen echt donkergrijs.

bij mij is de selectie van gele cellen het best leesbaar. zie voorbeeld (met vba) op blad 2 kun je de test kleur aanpassen

Bijlagen

Tjonge, moet je iets zes maal duidelijk maken!? Het voorbeeldbestand is weg en ik had het getest het was inderdaad niet goed duidelijk/zichtbaar. Wel met een test met voorwaardelijke opmaak. En die is in de link vrij eenvoudig en zonder vba. De cellen maak je dan op met een felle kleur (bijvoorbeeld magenta).

Ik krijg VO wel werkend maar in jouw document zijn de Celeigenschappen te verschillend. Geef eens een paar voorbeelden van wat je zoekt? Is dat tekst of een getal?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan