• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeksuggesties / woorden aanvullen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvanwijk

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2018
Ik heb een plantenlijst met ca. 500 Latijnse namen in Excel in werkblad A. Op werkblad B ga ik nu de namen typen van planten die bij iemand afgeleverd gaan worden. Hoe kan ik dan tijdens het typen de naam direct laten aanvullen in Excel.
Dus in lijst A staan bijv:

Aconitum carmichaelii 'Arendsii'
Agastache rugosa ‘Alabaster’
Alchemilla mollis
Allium ‘Millenium’
Allium senescens
Amsonia hubrichtii
Anemone canadensis
Anthemis tinctoria ‘Sauce Hollandaise’
etc

Als ik nu op sheet B "Am".. typ moet daar direct "Amsonia hubrichtii" komen als suggestie. Moet dit via toevoegen van een .DIC (en hoe dan) of hoe anders? :rolleyes:

Mijn suggestie zou zijn om hier een combobox voor te gebruiken, aangezien deze standaard voorzien is van een eigenschap voor automatisch aanvullen.
Maar voeg eerst eens een voorbeeldbestandje bij...., dan krijg je sneller de optimale oplossing.

Laatst bewerkt:
Probleem is ook helder; alleen is het voor mij minder moeite om zo een oplossingsbestand te maken, dan uit te leggen hoe dat moet.
Dus: zie bijlage

Bijlagen

Heren, ik durf het bijna niet te vragen..maar zie bijgaand bestand. Is het ook mogelijk dan om -als ik eenmaal vanuit de lijst de Latijnse naam heb geselecteerd - automatisch prijs en Ned. naam eraan te koppelen.
Zie bijgaand - nieuwe - bestand

Bekijk bijlage Plantenlijst.xlsx

Automatisch aanvullen na invoer van een letter werkt (bij mijn weten) niet bij validatie, vandaar mijn keuze voor een combobox.

Bijlagen

Conseclusie, je hebt gelijk. Ik had het bestand met gegevensvalidatie opgemaakt omdat ik daar al eerder mee heb gewerkt en snap. Combo-box niet, maar ik zie dat zo'n combobox fijner werkt als je automatisch wilt aanvullen.
Ik heb mijn originele bestand nu maar bijgesloten, zie daarin de vraag aan jou op tabblad "bestelling"

Bekijk bijlage Plantenlijst - kopie.xlsx

Zie bijlage.
De plantenlijst is een dynamisch bereik, dus deze past zich automatisch aan als je de lijst uitbreid of inkort.

Bijlagen

Oke, maar je hebt de tab-namen veranderd -> nu krijg ik foutmeldingen bij terug veranderen naar originele tab-naam "Plantenlijst abc".

Dat zit 'm in de dynamisch gedefinieerde "Lijst_planten". Pas deze aan in "Namen beheren"; Blad1 vervangen door nieuwe tabnaam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan