Zoekt onderwerp om een uitdaging te beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

applefaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Hallo Helpende Helper,

Heb nu wel wat ervaring met het maken van een website
nu vraag ik aan jullie om een doordacht onderwerp, zodat ik dat kan maken, maakt niet echt uit wat, je kan dus gewoon met een idee aankomen, en ik maak de site, beetje lastig idee is wel handig, bijv webshop, betaalsysteem, forum, ect.
Ben benieuwd of iemand nog een uitdaging weet :)

Groet,
Applefaq

Je moet een onderwerp nemen wat jou ligt, liefst een hobby van je.
Slechts in uitzonderlijke gevallen slagen mensen erin een onderwerp te pakken waar ze nog geen verstand van hebben en zich in gaan verdiepen.

Ik zie in je naam al dat je van Apple houd maar ik moet je teleurstellen: ik ken een hoop bloggers en heel veel van hem hebben al blogs betreft Apple.
Het is dus geen uniek onderwerp meer en je zult van goede huize moeten komen om mee te kunnen concurreren.

Het liefst wil je een monopolie of oligopolie (= weinig sites met hetzelfde onderwerp) hebben over je onderwerp(en).
Op een markt met volledige concurrentie is het voor een ondernemen van een fysieke winkel nog wel interessant maar voor een blogger bijvoorbeeld helemaal niet.

Zou je trouwens niet mee willen helpen met mijn blog?
(Als het van de mods mag geef ik het adres als Applefaq dat wil.)

Ik wil je best wel helpen met je blog :)
Zeg maar wat er moet gebeuren, als je het handig vind kun je me altijd toevoegen op msn, staat wel in profiel denk ik ;)

Toegevoegd.

Wat er moet gebeuren? (als ik het mag zeggen omdat het off-topcis is)
Op mijn blog (Februariblog.nl) zoek ik een derde auteur die verstand heeft van carnaval of Valentijnsdag.
Maar ik weet niet of jij dat hebt...

Maar terug naar jouw site:
Ik denk dat een blog over de laatste meubel, technische en fashion trends wel erg goed zal werken.
Maar ook hier geldt weer: er is concurrentie door bijvoorbeeld Dutchcowgirls.nl.
Misschien dat het onderwerp reizen het goed zal doen?

Laatst bewerkt:
Beetje offtopic moet kunnen ;)

Reizen tja daar is ook al veel van, ben nog steeds druk aan het zoeken en aan het denken voor een onderwerp.

Ik heb je msn even geactiveerd.
Bij mij wordt dat automatisch geblokkeerd als ik iemand toevoeg.

Verder: winter is misschien een leuk idee?

Winter is ook wel leuk ja, of auto's maar daar is weer veel concurrentie bij.

Ik ga even het één en ander in Word typen.
Ik zal de file hierin straks wel kopiëren.

Dit is wat ik even heb uitgewerkt en opgeslagen heb op mijn computer:

Onderwerp website/weblog Applefaq
Een combinatie van winter en wintersport zou niet misstaan.
De weblog/website/community zou mogelijk een soort sneeuwglossy achtig iets worden.
De laatste trends van wintersport bijvoorbeeld, en dan winteraspecten zoals het aanstaande Kerstmis erbij.

Je zal als hoofdonderwerp ‘Wintersport’ kunnen maken en als nevenonderwerpen ‘Kerstmis’ en ‘Oud&Nieuw’.
Je zou ook nog iets met typische wintergerechten kunnen doen.

Inspireer je hierop: http://www.versesneeuw.nl/

Maak het trouwens dat wel anders qua concept zodat je geen oneerlijke concurrentie van hun hebt (dan win je het nooit).
Zorg dat je ook nadruk legt op eten want dat is iets wat zij niet doen.

Ziet er goed uit Storm, zal het morgen even bekijken, heb zo afterparty

Als ik jouw was Applefaq, zou ik me zoals je in je topicstart aangeeft met een webapplicatie gaan bezighouden. Dus niet een inhoudelijk iets, zoals een weblog beginnen, dat doe je als je echt iets wilt delen. Aan je topicstart te lezen, is dat niet je doel.

Denk bijvoorbeeld aan de volgende webapps:

• Online agenda
  • Forum
  • CMS
  • Reserveringssysteem voor het één of ander
  • Mailprogramma (neem eens een kijkje bij de IMAP functies van PHP)
  • Webshop (daarmee kom je erg te denken over gebruiksvriendelijkheid en veiligheid, aanrader)
  • Nieuwsbriefsysteem

Al de bovenstaande onderwerpen zijn zaken die je erg kunnen helpen bij het ontwikkelen van je skills m.b.t. ServerSide Scripting. Je kunt het allemaal zo uitgebreid maken als je zelf wilt, kortom gewoon eens leuk om te proberen, ook al heb je er uiteindelijk misschien niets aan.

Bedankt voor je reactie, betalingssyteem/webshop leek me inderdaad wel een leuk, nog even een forum die ik nu host; http://213.46.38.193/forum/
Zal morgen even een Nederlands taal pakket over heen gooien, en webshop, daar zal ik me in gaan verdiepen.

Tsja, maar dat is een standaard vBulletin installatie. Als je iets aan je skillz wilt doen, ga je met een "blank vel" beginnen en schrijf je zelf een forum. Komt ook redelijk wat SQL bij kijken ;)

Zou ook kunnen, zal zo eens wat rond kijken @ Google, maar een "Compleet" vBulletin forum is ook niet zo gebeurd, de Thumb, Smallimg, enz tag moeten er allemaal nog in, een fatsoenlijke skin, bekijk je systeem, dat Helpmij heeft, is ook niet standaard, naja eigenlijk is niks standaard

Laatst bewerkt:
Ik bedoel wat er nu staat, als ik je link volg. Dat lijkt me een compleet standaard installatie.

Dat Helpmij.nl geen volledig standaard vBulletin installatie draait, dat weet ik ja :rolleyes:

Ja dat is een volledige standaard installatie, zal er nog mee aan de gang, ben even tentamen aan het leren, nee Helpmij is niet standaard :rolleyes::thumb:

Goed ik denk dat ik een karma momentje had, kwam me een leuk idee te binnen schieten ben meteen een logo gaan maken en een beetje homepage, http://213.46.38.193/
Staat wel eens welkoms bericht, hoop zo duidelijk te zijn om wat het gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan