Zoekt php editor met bepaalde functionaliteiten voor OO programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Goedendag,

Ben sinds vorige week bezig met het leren en oefenen met OO programmeren en kwam tot ontdekking dat mijn editor die ik op dit moment gebruik niet heel erg handig hiermee is. Ik heb verschillende videos bekeken en zie dat mensen gebruik maken van bepaalde editors die bijvoorbeeld linken naar een class in een ander bestand. Ik heb een plaatje gemaakt om duidelijk te maken wat ik wil dat mijn editor kan.

- Autocompletion
- Linken naar classen (naar de file van de class) die geinclude is in bijv de index
- Vind bepaalde functies die ik defineert heb in bepaalde classes en de argumenten daarbij

Hier een plaatje die ik gemaakt hebt om het duidelijker te maken

HD Plaatje:
http://img94.imageshack.us/img94/5697/watikwil.jpg

Ik heb op het moment zoals jullie zien dreamweaver, maar deze heeft niet de functionaliteit op naar het bestand te linken waar de class in staat. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

edit: Ik stel het ook zeer op prijs als mensen de editor posten die hij of zij gebruikt. Dat zou ook helpen een betere editor te vinden.

Mvg,
Rowan

Bijlagen

• watikwil.jpg
    watikwil.jpg
    41,4 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
netbeans od eclips allebij gratis
Ik gebruik zelf netbeans 7 en moet zeggen dat ik die fijner vind werken dan eclips. Maar dat is mijn mening.

Ik zou eens een kijkje nemen straks bedankt voor je reactie! Ben even mijn pc opnieuw installeren :)

Ik kan mijn eerste editor nog goed herinneren: webmatrix *Snik
Ik weet zeker dat die je code al probeert af te maken, en ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij is webmatrix ook het programma zoals in de foto.

Ik ben naar Notepad++ overgestapt omdat ik die iedereen het gebruikte xD, maar ook omdat notepad++ kleuren heeft (misschien had je dit ook wel kunnen instellen bij webmatrix maar ik heb dat programma nadat ik overgestapt was nooit meer gebruikt).

Veel plezier met programmeren in je nieuwe editor!

netbeans od eclips allebij gratis
Ik gebruik zelf netbeans 7 en moet zeggen dat ik die fijner vind werken dan eclips. Maar dat is mijn mening.

Hey bedankt man, (NetBeans) Dit is echt precies wat ik zoek. Makkelijk te gebruiken en erg overzichtelijk. Alles is ook aan te passen na wens. Echt heel erg bedankt!

Bedankt voor jullie reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan