zoektocht laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hillie100

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een laptop van max € 750,-. Nu heb ik hier op het forum al heel veel gelezen, maar weet eigenlijk nog steeds niet wat voor mij nou de belangrijkste dingen zijn om op te letten. Heb nu een aantal keren gelezen dat een acer helemaal niet zo'n goed merk is en een toshiba veel beter. Ik heb nog een Amilo PA1538, maar die loopt bij de zwaardere fotobewerkingsprogramma's steeds vast en heeft dagelijks problemen dat ie opeens het netwerk kwijt is.

Ik gebruik hem voor werk en prive, staat dus 15 uur per dag aan.
Regelmatig bezig met fotobewerking
Spelletjes zoals world of warcraft
er moet een nummeriek toetsenbord op zitten
veel internet, e-mail, office, muziek, enz
liefst redelijk stil.

laten we eens beginnen met wat je zelf graag zou willen dan.... die programma's zijn alvast één belangrijk ding. Als je wwn beetje fatsoenlijke fotobewerking wilt doen, heb je m te beginnen veel geheugen nodig, en wat rekenkracht kan ook geen kwaad.
Begin dus maar eens met denken aan 4GB RAM, en een INTEL Core2Duo CPU (of een alternatief van AMD, denk dan aan een Athlon64 X2 of een Turion64 X2 )

Er zijn nog wel meer CPU's met dubbele kern, maar dat zijn eigenlijk allemaal van die afdankertjes, die eigenlijk niet meer lekker mee kunnen komen. Een Pentium Dual Core bijvoorbeeld is leuk, maar bestaat feitelijk gewoon uit 2 aan elkaar gesoldeerde P4 kernen. Leuk voor een budget-pc waarop je alleen maar witl tekstverwerken en internetten, maar anders... niet aan beginnen, krijg je spijt van.

Verder is natuurlijk maar net de vraag... wat wil je, en (niet onbelangrijk) wat is je budget? Wat heb je ervoor over? Alles kan, maar het kost ook wat...
Denk aan harde schijf, videokaart, netwerkmogelijkheden, beeldschermresolutie, beeldschemgrootte, enz...

Bedenk eerst eens wat je precies wilt, en ga je daarna druk maken over welk merk/type

Oke, een Intel core 2 duo, 4 gb ram, dat zie ik bij veel laptops staan, daar kan ik wat mee.

Ik heb begrepen dat ik voor de foto's enzo moet gaan kijken naar een goede videokaart, een Nvidia schijnt een goede te zijn.

De grootte van de harde schijf is voor mij niet heel erg belangrijk omdat ik toch voornamelijk op een netwerk werk. En tje, netwerkmogelijkheden, daarvan weet ik niet echt wat je bedoelt, ik moet op het draadloze netwerk kunnen. Beeldscherm hoeft niet heel groot.

Maar ook met deze gegevens is het aanbod toto € 750,- enorm groot

R K, dank voor je bericht, ik ben me nu nog aan het orienteren, maar hou die Asus zeker in gedachten.

Ik kan mijn lijstje dus nu uitbreiden met een videokaart met eigen geheugen en een goed scherm met hoge schermresolutie. Stapje voor stapje kom ik steeds dichter bij een goed wensenlijstje.

Laatst bewerkt:
Vandaag ben ik bij een paar zaken wezen kijken naar de laptops. Heb uitgelegd, wil 4 gb ram geheugen, core 2 duo, dedicated videokaart.

We kwamen uit bij een Asus k701O ty027c

Hebben jullie hier ervaring mee?
Toen ik op internet ging zoeken, vond ik wel e.e.a. over de k701O, maar wat die gegevens erachter betekenen weet ik niet, ook zit er nogal wat prijsverschil in die laatste toevoeging.

Dat type Asus laptop heb ik ook gekocht 2 weken geleden. Hij bevalt erg goed! Erg snel, mooi scherm. Ik gebruik hem voor foto en videobewerking ,en af en toe een spelletje. Loopt allemaal vlot :thumb:

Let wel op die laatste toevoeging. Ik heb het model zoals jij hem poste, met Intel Core 2 Duo T5900 CPU. Je hebt ook modellen met een Intel Pentium Dual Core T4200, die zijn een stuk langzamer!!!

Vandaag heb ik contact gehad met de computertechneut op het werk. Hij gaf aan dat ik Vista professional er op moet hebben, anders werkt het niet op het netwerk. Balen dus, die Asus wordt niet met prof. geleverd.

De zoektocht kan nu dus overnieuw beginnen. Wat ik er nu van gezien heb, is de keus nu heel veel kleiner en als ik een 17" scherm wil hebben dan gaat het behoorlijk duur worden.

Hebben jullie aanraders?

Je kan ook die Asus nu kopen, en dan wachten tot windows 7 komt.
Of de illegale vista proffesional erop zetten.

Vista Professional bestaat niet, wel Vista Business.

Met Windows 7 hou je hetzelfde probleem, de Home varianten hebben geen Windows Domain ondersteuning.

Ik zit nu even op de site van Dell te kijken, daar hebben ze een Vostro 1720 wat op een kleine 740,- komt.

Als ik het zo lees ziet het er wel goed uit, maar staat Dell een beetje goed bekend?
en een HP probook 4710s lijkt ook niet slecht.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan