Zoekvak van Google doet raar in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

BIZON

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Berichten
7
Beste forumgasten
Sinds enkele dagen zit ik met het volgend probleem in IE 11
knipsel.jpg
Als ik in Google en zoekterm intik dan komt in het zoekvak (groen vak) enkel de eerste letter te staan. De rest van het woord komt dan automatisch in het rode vak.
In bijgaand voorbeeld dacht ik te zoeken op grotten. De g komt in het groene vak te staan en de rest van het woord komt dan in het rode vak te staan.
Dus ik krijg enkel suggesties die beginnen met de eerste letter (in dit geval de g). Van een volledig word bvb grotten krijg ik geen suggesties.
Als ik de startpagina Google open dan staat het zoekvak in de midden van het scherm. Zodra ik een letter intik springt deze naar linksboven in het scherm.
Als ik IE open is de balk (blauw) niet aanwezig, die komt enkel tevoorschijn als ik begin te typen in het groene vak.
Dit probleem doet zich niet altijd voor, soms kan ik ook de volledige zoekterm in het groene vak intikken zonder dat de blauwe balk verschijnt.
Iemand enig idee of die balk (blauw) uit te schakelen is.
Nu reeds dank voor de moeite.
 
Laatst bewerkt:
Die balk is dezoekbalk om te zoeken binnen een pagina. Komt als je op ctrl+f drukt. Dat gebeurd?

Nee? Controlleer je plugins dan even :)
 
Dank voor de reactie.
Het probleem is dat die zoekbalk automatisch verschijnt zodra ik een woord begin in te typen in het zoekvak van Google. Dus zonder dat ik op ctrl+f druk.
De zoekbalk verschijnt soms ook automatisch als ik bijvoorbeeld inlog op een website. De eerste letter komt in het juiste vak terecht maar bij de tweede letter verspringt de cursor automatisch naar die zoekbalk.
Ik heb al mijn invoegtoepassingen uitgeschakeld
IE opnieuw ingesteld (probleem blijft)
Malwarebytes (niets gevonden)
Microsoft Security Essentials een volledige scan laten doen (niets gevonden)
Misschien bestaat er een sneltoets om die zoekbalk uit te schakelen?
 
Hij komt en gaat als je op ctrl+f klikt. Heel raar dit, probeer eens een weekje met chrome/firefox te werken. Als daar ook het zoekveldje ineens tevoorschijn komt weet je dat je toetsenbord kapot is (ofzo?) anders ligt het (alweer) aan internet explorer.
 
@ Femke
Hoe kan ik die balk dan uitschakelen?
@ martijn
Ik zal chrome en Firefox gebruiken en kijken of het probleem zich nog voordoet.
Zal hier iets laten weten hoe het staat.
 
Je kan op het kruisje wat naast Zoeken staat, klikken. Dan gaat het toch weg?
En anders, inderdaad Firefox gebruiken. Is nog veiliger ook!!
 
In Firefox heb ik het ook al een paar keer voorgehad en zojuist in Chrome ook.
In Chrome begon ik een adres te typen in de adresbalk en bij de tweede letter sprong de cursor vanzelf over naar het zoekvak (dat in Chrome rechts staat)
Ik denk dat er meer aan de hand moet zijn.
 
Hm....vreemd probleem dan. Wat voor een toetsenbord en muis heb je, een setje wat toevallig draadloos is? Want ik weet uit ervaring dat als de batterijen bijna leeg zijn, dat het toetsenbord en muis dan raar kunnen gaan doen.

Ik denk mee hoor, want ik zou niet weten waar te zoeken.
 
Toetsenbord is draadloos van Logitech K750 met lichtcellen, dus zonder batterijen.
Muis is ook van Logitech en draadloos met batterijen. Beide maken verbinding met een USB nano zendertje.
Ik denk dat er meer aan de hand moet zijn want het volgende heb ik voorgehad;
Ik open Chrome - de cursor pinkt in de adresbalk - als ik dan begin te typen dan floept die zoekbalk te voorschijn waar de de getypte tekst in komt te staan.
Soms komt het ook voor dat bij het openen van een browser (bij Chrome en Firefox) die zoekbalk reeds begint te flikkeren als ik 1 letter ingetikt heb.
In Chrome komt het voor dat als ik op een webpagina zit en ik wil het volume van het geluid aanpassen, via het luidsprekertje in de taakbalk, dat er dan een groter venster verschijnt waarin gevraagd wordt om een zoekterm in te geven.
Datzelfde venster komt soms ook te voorschijn als ik rechtsklik op het icoon van Chrome in de taakbalk.
Ik ben nieuw op dit forum, is er hier een mogelijkheid om een Hijackthis logje te plaatsen want ik denk dat er meer aan de hand moet zijn?
Daarstraks heb ik een systeemherstel gedaan-zonder resultaat.
 
Aangezien het ook bij andere programma's is, ligt het dus aan je toetsenbord óf een virusje. Pak eens een ander toetsenbord, misschien ook een andere usb poort testen
 
Ik heb het voorbije half uur de verschillende browsers gebruikt zonder problemen.
Ik moet ook vermelden dat ik het batterijtje van mijn muis na dit half uur vervangen heb.
Morgen eens proberen met een ander toetsenbord.
Inmiddels heb ik ook een HijachThis log geplaatst op een forum voor nazicht.
Ik ben in blijde verwachting.
 
Kijk, zie je...............het is mijn eigen ervaring dat muizen en toetsenborden nogal raar kunnen doen als de batterijen leeg raken.
 
Vandaag nog een tijdje getest en ... het werkt terug normaal in alle browsers.
Femke en Martijn - bedankt voor de hulp en het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan