Zoekveld in een formulier krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dicklz

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2014
Hallo allemaal,

mijn naam is Dick en ik ben recentelijk met Access 2010 aan de gang gegaan om een database te ontwerpen voor een begraafplaats. Ik heb weinig ervaring met Access, maar heb in een grijs verleden met dBase 3 en 4 gewerkt.
Mijn probleem is het volgende: Mijn database bestaat uit twee tabellen: Een met het grafnummer en het type graf met eventueel een foto van het graf. De andere tabel bevat het grafnummer, de plaats in het graf (onder, midden of boven), de naam en overige details van de overledene. Om het eenvoudig te houden heb ik bedacht dat eerst de gegevens mbv een formulier in de eerste tabel worden ingevuld en daar met een ander formulier de tweede tabel. De voorwaarde is dat er geen gegevens kunnen worden ingevuld in tabel twee als het graf niet bestaat (dus in tabel 1 aanwezig is). Het vullen van de eerste tabel dmv een formulier is geen probleem, dat gaat vlekkeloos, het wijzigen echter niet. Dit is ook het probleem waar in bij het vullen van de tweede tabel tegenaan loop: Als het formulier geopend wordt, staat het eerste record ingevuld. Type ik een ander grafnummer in dan wordt het grafnummer in de eerste record gewijzigd en dat niet de bedoeling. Hij moet wanneer het grafnummer wordt ingevuld naar die betreffende record gaan en de gegevens van die record laten zien. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen. Ik heb de database bijgevoegd.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt,

Dick

Bekijk bijlage test begraafplaats 1.rar

Laatst bewerkt: