• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekwaarde uit kolom Vertikaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

joostrobben

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2003
Hopelijk is het antwoord op mijn vraag niet zo moeilijk dan dat de vraag zelf is om te omschrijven:

Met vertikaal zoeken wil ik een resultaat in kolom B krijgen, waarbij de zoekwaarde in kolom A staat. Dat gegeven in kolom A is reeds een resultaat door een andere vertikaal zoeken. Kolom A geeft wel het juiste resultaat weer van die zoekopdracht, maar als ik dat gebruik voor de vertikale zoekopdracht in kolom B, krijg ik steeds #N/B....

Ik wil dus vertikaal zoeken met een zoekwaarde die verkregen is door vertikaal zoeken. Hopelijk zegt iemand dit iets en kan me een oplossing aanbieden. Waarvoor dank!

spreadsheet

Wellicht is het handig dat je een deel van je spreadsheet even meestuurt dan kan er bezien worden welke fout er mogelijk wordt gemaakt.

Mailadres

Hoi Arno, dank voor je reactie.
Kun je me jouw mailadres geven door mij een email te sturen, dan stuur ik het excelbestandje even door.

Beste Joost,

De foutmelding #N/B betekent dat de zoekwaarde niet beschikbar is. Dit kan betekenen dat hetgeen je zoekt niet bestaat. Kijk eens naar de celopmaak van jouw functies. Als je de tekst "1" zoekt, in een kolom waar getallen staan, dan vind de functie vert.zoeken niets.
Maar het kan ook zijn dat de tabel waarin je zoekt niet gesorteerd is. Als dat zo is, dan dient het laatste argument van de formule "onwaar" te zijn.

Je kunt trouwens beter het bestandje zippen of rarren en op deze site zetten want dan is je bereik veel groter. Niets negatiefs over Arno, maar je hebt meer kans van slagen als iedereen op dit forum er over kan nadenken.

Groeten,

Richard

Vertikaal zoeken

Beste allen, hierbij het bestandje als zip-bestand. Het gaat om laatste tabblad, kolom B, die kolom A als zoekwaarde heeft en de bijbehorende leveranciersnaam uit tabblad "Leveranciers" moet halen.

De eerste 3 tabbladen worden als ascII-file periodiek ingekopieerd, daar kan in principe niets aan gewijzigd worden.

Bijlagen

Probleem opgelost

ik ben er al uit. De kopregel was de boosdoener. Deze mag er niet staan en derhalve heb ik die nu verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan