• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekwaarden in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenno

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Hallo,

Ik heb een bestandje gemaakt met verschillende werkbladen ( zie bijlage).
Een waarde in werkblad 2 moet worden vergeleken met eenzelfde waarde in een bereik in werkblad 1. Wanneer de waarde in werkblad 1 wordt gevonden, moet een 2e waarde in werkblad 2 getoond worden.

Wie kan mij hierbij helpen? Vert.zoeken helpt nl. niet.

Alvast bedankt.

Glenno

Bijlagen

Voordat er weer opmerkingen komen over dat dit geen Excel bestand zou zijn, dat is het wel, maar voor Excel 2007.
Voor wie nog een eerdere versie heeft plaats ik het bestand ook als 'normaal' (gezipt) .xls bestand.

@Glenno

Ik vind je vraag niet erg duidelijk, zeker niet met de opmerking in het bestand zelf...
"In E1 moet de waarde van C1 worden weergegeven als de waarde van A1 gevonden wordt in blad 1 , A1:A7 "

In Tabblad 1 staat helemaal niets in de A kolom dus wat en hoe zou er dan iets gevonden moeten worden...

Geef eens een voorbeeld van een geldige waarde en hoe je daar aan zou moeten komen.
Bv In A1 (tabblad 2) staat 11, op tabblad 1 staat 11 in rij 3 en dus wil ik in E1 (Tabblad 2) de waarde 4:10 te zien krijgen want dat is de waarde in de derde rij op tablad 2, of zo iets... (geen idee of dit is wat je wilt, ik doe maar een gok).

N.b. waarom ben je een nieuwe vraag begonen, is je #N/B probleem al opgelost?
Ik vermoed dat als we dit oplossen je #N/B ook direct weg is.

P.s. er zit ook een Zoek functie in Helpmij, als je die had gebruikt had je deze antwoorden gekregen. :)
zoekenaa7.jpg

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Voordat er weer opmerkingen komen over dat dit geen Excel bestand zou zijn, dat is het wel, maar voor Excel 2007.
Voor wie nog een eerdere versie heeft plaats ik het bestand ook als 'normaal' (gezipt) .xls bestand.

@Glenno

Ik vind je vraag niet erg duidelijk, zeker niet met de opmerking in het bestand zelf...
"In E1 moet de waarde van C1 worden weergegeven als de waarde van A1 gevonden wordt in blad 1 , A1:A7 "

In Tabblad 1 staat helemaal niets in de A kolom dus wat en hoe zou er dan iets gevonden moeen worden...

Geef eens een voorbeeld van een geldige waarde en hoe je daar aan zou moeten komen.
Bv In A1 (tabblad 2) staat 11, op tabblad 1 staat 11 in rij 3 en dus wil ik in E1 (Tabblad 2) de waarde 4:10 te zien krijgen want dat is de waarde in de derde rij op tablad 2, of zo iets... (geen idee of dit is wat je wilt, ik doe maar een gok).

N.b. waarom ben je een nieuwe vraag begonen, is je #N/B probleem al opgelost?
Ik vermoed dat als we dit oplossen je #N/B ook direct weg is.

P.s. er zit ook een Zoek functie in Helpmij, als je die had gebruikt had je deze antwoorden gekregen. :)
zoekenaa7.jpg

Withaar,

Sorry als de vraag niet duidelijk was.
Inmiddels heb ik via een ander Forum het antwoord ontvangen en dat werkt prima.

Dank in ieder geval voor je bemoeienis.

Gr.

Glenno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan