zoem geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

okeeee

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
pc: winxp, amd athlon 64 3500+, 1 gb ram, geforce 7900gt, pc-case: antec sonata II 450V.

bij het spelen van wat zwaardere spellen is er vaak een "zoem" geluid te horen, dat veel luider is dan normal. Het geluid lijkt van een fan te komen dat heel snel draait of iets dergelijks. Het komt ongeveer van de achterzijde van de systeemkast. Verder is het onduidelijk waar het geluid vandaan komt en welk onderdeel het veroorzaakt.

is het niet gewoon de koeler van de videokaart die harder moet werken om de kaart koel te houden?? Processor zou ook nog kunnen maar dan zou je het bij zware programma's ook moeten horen.

Heb er denk ik ook last van als ik een spel speel begind mijn computer een herrie te maken :eek: heb er ook een topic over geplaatst maar nog geen oplossing helaas, ik denk dat het mn voeding is miss ook bij jou zo !?

het geluid is er trouwens ook als er alleen een paar lichte prog aan staan, zonder een spel of iets dergelijks. Er zijn 2 fans, en het geluid komt waarschijnlijk van de grotere, onderste fan. Het zoemende geluid heeft ook enkele hoge tonen.

Laatst bewerkt:
het stof misschien even uit de fan verwijderen dat ie daardoor niet meer goed loopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan