Zoemend geluid speakerset

Status
Niet open voor verdere reacties.

ktbpa

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Berichten
5
Wie kan mij helpen?

Sinds een maand ongeveer komt er zoemend geluid uit mijn Harman/Kardon speakersets van de computer.
Het gaat om deze speakers:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...732&lc=en&cc=nl&dlc=nl&product=348756&lang=nl

Zou het kabeltje kapot kunnen wezen? (DC 12V 1A). Zodra ik het kabeltje uit de rechter speaker haal is het zoemend geluid verdwenen maar op deze manier heb ik uiteraard geen geluid meer. Dus of een zoemend geluid of geen geluid, niet handig dus.

of ligt het misschien aan de verbinding met de pc? Dit kabeltje loopt namelijk in verbinding met mijn beeldscherm (HP paviljoen f1703).

Heeft iemand enig idee?
Mocht je meer gegevens nodig hebben om eventueel het probleem op te kunnen lossen dan hoor ik het wel.

B.v.d.
 
Laatst bewerkt:
Heb je het onlangs op een ander stopkontakt aangesloten?? Het zou kunnen dat hij niet geaard is en daarom zoemt...
 
Zoemend geluid....
Komt laag "brommend" geluid (50 Hz) in de buurt?
In dat geval zou de afscherming (aarding) van de signaalkabel (tussen PC en monitor of monitor en boxen) kapot kunnen zijn.
Probeer een andere kabel of sluit de boxen direct op de PC aan...

Alternatief zou de voeding kapot kunnen zijn (als deze om enige reden geen keurig DC meer afgeeft ontstaat er ook brom)
 
Nou ik denk dat het aan de monitor lag want vanmiddag kwam er opeens rook uit!
Nieuw beeldscherm gekocht, een HP x23LED.
Hij werkt maar.....nu nog geen geluid. We moeten nu, voor deze modernere monitor de boxen direct op de computer aansluiten maar is het een domme vraag als ik vraag hoe ik dit doe? Of kan ik dit ergens vinden?

We hebben dus nog bovenstaande boxen + subwoofer (deze: http://www.pcrproinc.com/servlet/the-2021/HARMAN-KARDON-SUBWOOFER-SUB/Detail)

Ik heb nu het één en ander aangesloten en wel geluid maar heel storend. Ben bang dat er iets niet goed zit.

De groene zit in pc naar subwoofer. Die DC 12V 1A kabel loopt van rechter box naar stopcontact.
Wat kan er mis zitten of zal het toch ook aan de boxen liggen?

B.v.d.
 
De groene zit in pc naar subwoofer.

???

Je bedoelt dat de groene van de PC verbonden is met het blauwe subwoofer gat op de speakers?
Dat blauwe gat is een UITGANG voor een subwoofer... als je daar geluid in gaat stoppen kan ik me voorstellen dat er iets misgaat...

In het groene PC gat moet de grijze kabel die aan het rechter speakertje zit.....
 
Laatst bewerkt:
Nee heb geen groen in blauw gedaan MAAR ik heb zelf wat geprutst en ik heb geluid! Zonder gezoem of wat dan ook. Dus het is nu gelukt. Ik heb beeld + geluid.

Bedankt voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan