Zoemende hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mono11

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Goedemiddag,

Mijn ouders hebben de laatste tijd last van een zoemende hard schijf in hun pc. Het is nog al een irritant geluid. Wat kan ik hier aan doen?

mvg

Stja,dit kunnen verschillende oorzaken zijn.

Of de schijf is aan zijn laatste ritje bezig.
Of de schijf wordt onnodig zwaar belast,heb je de laatste tijd gecontroleerd op virussen andere internet rommel.
Of de schijf zit gewoon een beetje los,te verhelpen door de schroefjes iets los te draaien en de schijf een klein beetje te verplaatsten.

Hoe weet ik of het zijn laatste ritje is?
Virussen zijn het niet, staat nieuwste versie norton op en ad-aware, controleer ik regelmatig.
Ik zal even kijken of die beetje los zit.

Dank

ophangen

Goedemiddag,

Mijn ouders hebben de laatste tijd last van een zoemende hard schijf in hun pc. Het is nog al een irritant geluid. Wat kan ik hier aan doen?

mvg

als je harde schijf geluid maakt tijdens zoeken , dan is deze de hele kast aan het trillen.
oplossing is dat je de harde schijf gewoon ophangt in bvb rekkers , heb je bijna geen geluid meer

Het laatste ritje is niet te controleren,als iets stuk gaat! gaat het gewoon stuk.

Heb je de laatste tijd ook wel eens de schijf(ven) gedefragmenteerd,wellicht is dit de oorzaak,de Pc moet lang en intensief zoeken naar bestanden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan