hallo allemaal ,
Ik heb een form waarin ik gegevens kan ingeven , opzoeken en wijzigen .
Bij een opzoeking laat ik de gevens die voldoen aan mijn criteria zien in een listbox.
Als ik een nieuwe ingave doe start ik met een lege listbox , na ingave van de gegevens en op een knop 'opslaan' drukken komen deze gegevens in de listbox .
hierna laat ik een message komen met de vraag of ik nog nieuwe gegevens wil ingeven ?
Als ik nu op JA druk zou ik willen dat als ik terug op 'Opslaan' druk mijn vorige ingave nog in de listbox staan, samen met mijn nieuwe ingave en zo door , tot ik op die message Nee antwoord.
Onderstaande code gebruik ik voor op te slaan
Ik dacht een soort teller maken met waarbij elke keer dat je een nieuwe ingave doet , een 1 erbij komt .
Dan gebruik je deze waarde later in je strSQL om die af te trekken van je laatste ID nummers of om een bepaald aantal ID nummers terug te gaan en die dan te laten zien in je Listbox.
Weet niet of dit de manier is natuurlijk .
Hopelijk is het een beetje duidelijk
Bedankt
Ik heb een form waarin ik gegevens kan ingeven , opzoeken en wijzigen .
Bij een opzoeking laat ik de gevens die voldoen aan mijn criteria zien in een listbox.
Als ik een nieuwe ingave doe start ik met een lege listbox , na ingave van de gegevens en op een knop 'opslaan' drukken komen deze gegevens in de listbox .
hierna laat ik een message komen met de vraag of ik nog nieuwe gegevens wil ingeven ?
Als ik nu op JA druk zou ik willen dat als ik terug op 'Opslaan' druk mijn vorige ingave nog in de listbox staan, samen met mijn nieuwe ingave en zo door , tot ik op die message Nee antwoord.
Onderstaande code gebruik ik voor op te slaan
Code:
Private Sub Cmd_Opslaan_Click()
On Error GoTo Err_Cmd_Opslaan_Click
Dim strSQL As String
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
Me.IstSelection.Requery
If OneBackAnnuleer = 1 Then 'Manier van opslaan voor nieuwe werknemer
strSQL = "SELECT Personeel.WerknemersID As WerknemersID, Personeel.Achternaam as Achternaam, Personeel.Voornaam as Voornaam, Personeel.[StamNr] as StamNr, Afdelingen.Afdelingsnaam As Afdeling, Crews.Crewnaam As Crew "
strSQL = strSQL & "From (Personeel inner join Afdelingen on Personeel.AfdelingsID = Afdelingen.AfdelingsID)INNER JOIN Crews on Personeel.CrewID = Crews.CrewID "
strSQL = strSQL & "WHERE ((Personeel.StamNr) Like '" & Stam_Nr & "*') "
strSQL = strSQL & "ORDER BY Personeel.Achternaam, Personeel.voornaam"
'De listbox wordt gevuld met de opgebouwde SQL
Me.IstSelection.SetFocus
Me.IstSelection.RowSource = strSQL
If MsgBox("Nieuwe Werknemer is in de database opgeslagen." & vbCrLf & "Wenst u nog een nieuwe Werknemer in te geven ?", vbYesNo, "Opslaan") = vbYes Then
Call Cmd_Nieuw_click
Exit Sub
Else
Call Cmd_annuleren_Click
End If
Else
If MsgBox("De wijzigingen in de database zijn opgeslagen." & vbCrLf & "Wenst u nog gevens te wijzigen ?", vbYesNo, "Wijzigen") = vbYes Then
OneBackAnnuleer = 0
Call Cmd_annuleren_Click
Exit Sub
Else
OneBackAnnuleer = 1
Call Cmd_annuleren_Click
Exit Sub
End If
End If
End Sub
Ik dacht een soort teller maken met waarbij elke keer dat je een nieuwe ingave doet , een 1 erbij komt .
Dan gebruik je deze waarde later in je strSQL om die af te trekken van je laatste ID nummers of om een bepaald aantal ID nummers terug te gaan en die dan te laten zien in je Listbox.
Weet niet of dit de manier is natuurlijk .
Hopelijk is het een beetje duidelijk
Bedankt