Haleboo
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 feb 2006
Ik heb laatst een TV tuner kaart op de kop getikt bij de Aldi en daar heb ik wat software bij gekregen om tv mee te kijken, maar t lukt me niet om het goed aan de praat te krijgen. Kan iemand mij hiermee helpen?
Hier even de gegevens van de kaart:
- je kan er digitaal en analoge TV mee kijken op je PC (ik heb niet veel verstand van digitaal en analoge gedoe)
- je kan er mee opnemen en mee "time shiften"
- EPG ondersteund
- Teletext
Er zit ook nog een cd'tje met drie programma's erop bij:
- Arcsoft total media (het programma om tv mee te kijken, radio en muziek van je pc te luisteren en nog een paar mogelijkheden)
- Arcsoft media converter 2.5 (niet zo belangrijk bij mijn probleem)
- Cyberlink live (is niet helemaal duidelijk voor mij waar ik die voor moet gebruiken)
in de doos bevinden zich ook nog een vaag en kortaf handleidinkje, een DVBT/FM antenne, een afstandsbediening en een IR ontvangertje voor de afstandsbediening
Als ik Totalmedia start en de tv modus gebruik moet ik tv zenders instellen. Eerst moet ik kiezen tussen:
713x BDA Analog capture
of
713x BDA DVBT Tuner
Dan als ik een keuze heb gemaakt moet ik zenders gaan zoeken
als ik analog heb gekozen vind hij geen zenders
als ik dvbt heb gekozen vind hij iets van 30 zender incl radiozenders, maar die kan ik op de 1 of andere manier niet bekijken, er zitten ook sloten op de meeste zenders die ik op geen enkele manier zou kunnen openen. de zenders zonder sloten geven een zwart scherm.
ik kan ook beide tuners instellen maar dat geeft geen verschil voor mijn probleem
bij analog moet ik trouwens ook nog een audio apparaat selecteren waarbij ik moet kiezen tussen:
- Audio pin source
- SoundMAX digital audio (hiervan weet ik dat het een geluidsstuurprogramma is dat ik als standaard gebruik)
- 713x BDA analog audio capture
en daarna kan ik nog kiezen tussen
- kabel tv
- antenne tv
- samengestelde video
- s-video
en daarna moet ik zoals ik al eerder aangaf naar zenders zoeken welke hij niet vind.
Zou iemand weten wat het probleem is en wat ik hieraan kan doen?
PS: toen ik voor de eerste keer naar zenders zocht kon ik nog NED 1, 2 en 3 verkrijgen en bekijken en nu niet meer
Hier even de gegevens van de kaart:
- je kan er digitaal en analoge TV mee kijken op je PC (ik heb niet veel verstand van digitaal en analoge gedoe)
- je kan er mee opnemen en mee "time shiften"
- EPG ondersteund
- Teletext
Er zit ook nog een cd'tje met drie programma's erop bij:
- Arcsoft total media (het programma om tv mee te kijken, radio en muziek van je pc te luisteren en nog een paar mogelijkheden)
- Arcsoft media converter 2.5 (niet zo belangrijk bij mijn probleem)
- Cyberlink live (is niet helemaal duidelijk voor mij waar ik die voor moet gebruiken)
in de doos bevinden zich ook nog een vaag en kortaf handleidinkje, een DVBT/FM antenne, een afstandsbediening en een IR ontvangertje voor de afstandsbediening
Als ik Totalmedia start en de tv modus gebruik moet ik tv zenders instellen. Eerst moet ik kiezen tussen:
713x BDA Analog capture
of
713x BDA DVBT Tuner
Dan als ik een keuze heb gemaakt moet ik zenders gaan zoeken
als ik analog heb gekozen vind hij geen zenders
als ik dvbt heb gekozen vind hij iets van 30 zender incl radiozenders, maar die kan ik op de 1 of andere manier niet bekijken, er zitten ook sloten op de meeste zenders die ik op geen enkele manier zou kunnen openen. de zenders zonder sloten geven een zwart scherm.
ik kan ook beide tuners instellen maar dat geeft geen verschil voor mijn probleem
bij analog moet ik trouwens ook nog een audio apparaat selecteren waarbij ik moet kiezen tussen:
- Audio pin source
- SoundMAX digital audio (hiervan weet ik dat het een geluidsstuurprogramma is dat ik als standaard gebruik)
- 713x BDA analog audio capture
en daarna kan ik nog kiezen tussen
- kabel tv
- antenne tv
- samengestelde video
- s-video
en daarna moet ik zoals ik al eerder aangaf naar zenders zoeken welke hij niet vind.
Zou iemand weten wat het probleem is en wat ik hieraan kan doen?
PS: toen ik voor de eerste keer naar zenders zocht kon ik nog NED 1, 2 en 3 verkrijgen en bekijken en nu niet meer
Laatst bewerkt: