Zolid Hybrid TV tuner kaart - Arcsoft Totalmedia

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haleboo

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2006
Ik heb laatst een TV tuner kaart op de kop getikt bij de Aldi en daar heb ik wat software bij gekregen om tv mee te kijken, maar t lukt me niet om het goed aan de praat te krijgen. Kan iemand mij hiermee helpen?
Hier even de gegevens van de kaart:
- je kan er digitaal en analoge TV mee kijken op je PC (ik heb niet veel verstand van digitaal en analoge gedoe)
- je kan er mee opnemen en mee "time shiften"
- EPG ondersteund
- Teletext

Er zit ook nog een cd'tje met drie programma's erop bij:
- Arcsoft total media (het programma om tv mee te kijken, radio en muziek van je pc te luisteren en nog een paar mogelijkheden)
- Arcsoft media converter 2.5 (niet zo belangrijk bij mijn probleem)
- Cyberlink live (is niet helemaal duidelijk voor mij waar ik die voor moet gebruiken)

in de doos bevinden zich ook nog een vaag en kortaf handleidinkje, een DVBT/FM antenne, een afstandsbediening en een IR ontvangertje voor de afstandsbediening

Als ik Totalmedia start en de tv modus gebruik moet ik tv zenders instellen. Eerst moet ik kiezen tussen:
713x BDA Analog capture
of
713x BDA DVBT Tuner

Dan als ik een keuze heb gemaakt moet ik zenders gaan zoeken
als ik analog heb gekozen vind hij geen zenders
als ik dvbt heb gekozen vind hij iets van 30 zender incl radiozenders, maar die kan ik op de 1 of andere manier niet bekijken, er zitten ook sloten op de meeste zenders die ik op geen enkele manier zou kunnen openen. de zenders zonder sloten geven een zwart scherm.

ik kan ook beide tuners instellen maar dat geeft geen verschil voor mijn probleem

bij analog moet ik trouwens ook nog een audio apparaat selecteren waarbij ik moet kiezen tussen:
- Audio pin source
- SoundMAX digital audio (hiervan weet ik dat het een geluidsstuurprogramma is dat ik als standaard gebruik)
- 713x BDA analog audio capture

en daarna kan ik nog kiezen tussen
- kabel tv
- antenne tv
- samengestelde video
- s-video

en daarna moet ik zoals ik al eerder aangaf naar zenders zoeken welke hij niet vind.

Zou iemand weten wat het probleem is en wat ik hieraan kan doen?

PS: toen ik voor de eerste keer naar zenders zocht kon ik nog NED 1, 2 en 3 verkrijgen en bekijken en nu niet meer

Laatst bewerkt:
NL 1 2 3 komt omdat je toen de antenne erin had, Als je op antenne tv wil kijken dan kan je alleen maar 1 2 & 3 en alle regionale zenders, dus niet de zenders discovery jetix nickelodeon enz enz enz. Daarom moet je de antenne eruit halen en de kabel van kabeltv erin drukken als je die hebt.

Ik heb de hele tijd de antenne erin zitten
de antenne is alleen wel magnetisch aan de onderkant en daarmee heb ik m op een gegeven moment ergens aan vast geplakt
is dat magnetische daarvoor bedoeld of niet?

en welke instellingen moet ik gebruiken als ik een gewone kabel erin wil stoppen?

bedankt voor je reactie :)

Ik heb de hele tijd de antenne erin zitten
de antenne is alleen wel magnetisch aan de onderkant en daarmee heb ik m op een gegeven moment ergens aan vast geplakt
is dat magnetische daarvoor bedoeld of niet?

en welke instellingen moet ik gebruiken als ik een gewone kabel erin wil stoppen?

bedankt voor je reactie :)

Nederland 1,2 en 3 worden sinds eind vorig jaar alleen nog maar via DVB uitgezonden en niet meer analoog. Om die reden zie je deze zenders dan ook niet meer terug als je met je antenne voor analoge zenders scant. De reden dat je overigens slotjes achter de overige zenders vind is omdat deze wel uitgezonden worden maar gecodeerd. De kaart van de Aldi heeft geen mogelijkheid om te decoderen dus zelfs al zou je hier een abonement op hebben dan kun je ze met deze kaart nog steeds niet ontvangen.

Wanneer je analoog meerdere zenders wilt ontvangen zul je de kaart dus ook aan moeten sluiten om de kabel. Dus wanneer je meer dan alleen Nederland 1,2 en 3 wilt ontvangen moet je de kabel gebruiken (staat volgens mij ook vermeld op de doos en in de quick start handleiding)

Selecteer de analoge tuner, druk de kabel erin en selecteer dan antenne TV, als je dan scanned zal hij je zenders gaan vinden.

Scanned hij heel snel (onder 1 minuut) dan zit er ergens anders nog iets fout.
Voor mijn apparaatje (Pinnacle Hybrid) was een workaround om "WinDVR 3" te downloaden en te installeren, dan vond hij wel alle zenders.

Nederland 1,2 en 3 worden sinds eind vorig jaar alleen nog maar via DVB uitgezonden en niet meer analoog. Om die reden zie je deze zenders dan ook niet meer terug als je met je antenne voor analoge zenders scant. De reden dat je overigens slotjes achter de overige zenders vind is omdat deze wel uitgezonden worden maar gecodeerd. De kaart van de Aldi heeft geen mogelijkheid om te decoderen dus zelfs al zou je hier een abonement op hebben dan kun je ze met deze kaart nog steeds niet ontvangen.

Wanneer je analoog meerdere zenders wilt ontvangen zul je de kaart dus ook aan moeten sluiten om de kabel. Dus wanneer je meer dan alleen Nederland 1,2 en 3 wilt ontvangen moet je de kabel gebruiken (staat volgens mij ook vermeld op de doos en in de quick start handleiding)

er zit een arcsoft encoder bij, ik weet niet of die wat helpt en ik heb trouwens ontvangst via mn kabel en via de optie analoge kabel tv
maar de ontvangst is niet optimaal

bedankt voor de reacties trouwens :D

PS: hij scant niet heel snel dus dat zit wel goed

Laatst bewerkt:
met antenne ipv kabel is de ontvangst al iets beter
ik weet dat het voor een deel aan mn kabel ligt maar de ontvangst blijft slechter dan dat ie op de tv doet

met antenne ipv kabel is de ontvangst al iets beter
ik weet dat het voor een deel aan mn kabel ligt maar de ontvangst blijft slechter dan dat ie op de tv doet

Antenne is digitaal en kabel is analoog dus het lijkt mij redelijk logisch dat de kwaliteit via de antenne een stuk beter is.

Zelf heb ik de kaart ook van het weekend gehaald en ik zal hem bij mij ook even op de kabel testen. Daar was ik eerder nog niet aan toe gekomen. En de lengte van je kabel kan overigens al een hoop invloed hebben op de kwaliteit van je analoge signaal.

Het zit allemaal goed nu, op de ontvangst na, dus alles wat me te doen staat is gewoon de connectie van mijn kabel verbeteren

bedankt voor al jullie hulp en voor het oplossen van mijn probleem
wat mij betreft is dit topic opgelost

hallo ik heb de zelfde kaart maar vanmorgen gebeld word je niet beter van .
maar nu mijn vraag als ik nu via mijn losse antenne de programma's scan krijg ik wel ned1+ned2+ned3 enz kan ik die programma's bij die analoge bij zetten nu moet ik elke keer de stekkers wisselen en de analoge zenders scannen, bij mijn oude kaart draaide alles.

alvast bedankt jo van uden

heeft iemand een idee wat de maximale temp is waar mijn :zolid tvkaart tegen kan? ik ga er nl. een msi 4650 bovenzetten. en ik ben bang dat de tvkaart de temps (tot 60c) niet aankan. dus weet iemand hioe heet die kaart mag worden?

grtz

Ruben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan