Zolid MP4 speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ph0enixgirlie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Ik zag dat hier berichten over de zolid mp4 stonden ... ik heb daar ook een vraagje over

Ik heb ook een zolid mp4 speler gekocht(4GB), afgelopen zaterdag de 7de bij de Aldi. Het ziet er goed uit, maar ik kan er geen muziek of andere dingen opzetten. Het programma gaat de hele tijd vanzelf uit als je bij een 'add new playlist' bij de naam invoegen op enter klikt.
Doe je dat niet, sluit het programma niet af. Heel vreemd. Ook gaan de lijsten telkens weer weg. Het progrmama kan mijn bestanden wel lezen en ik kan dingen erbij zitten, maar als ik op 'upload' klik, werkt het niet. Ik kan niets ( filmpjes, mp3, plaatjes) op de mp4 zetten. Als ik op het ding kijk, staat er 'schijf is leeg'.:confused:

Heeft iemand dat probleem ook gehad?

Hoe los ik het op?

Bedankt alvast:)

De helpsite van Zolid is niet echt veel, ook niet echt duidelijk. Beetje vreemd allemaal.

groetjes

[edit] Voor Frisian:"heb ik liever dat je niet je vragen gaat stellen in andermans topic." ehm ik ben nieuw hier, moet ik mijn vraag nu ergens anders plaatsen, of wel in dit topic?

Laatst bewerkt:
Voor Frisian, ehm ik ben nieuw hier, moet ik mijn vraag nu ergens anders plaatsen, of wel in dit topic?
Welkom op Helpmij Ph0enixgirlie :)

Ik heb je vraag hierbij gesplitst uit het andere topic.
Zelf een topic openen doe je door gebruik te maken van de
newthread.gif
knop.
Op die manier start je zelf een topic.

Succes met je probleem verder.

hallo hallo,

Sorry voor mijn late reactie!

Ik heb inmiddels al gebeld op het informatie nummer, en de conclusie was: ' het programma moet je niet gebruiken.' Je moet het rechtsstreeks op je schijf zitten,
als je er muziek op wilt zetten. ( hetzelfde principe als een ubs-stick) Maar hoe
je filmpjes, foto's, plaatjes en alles doet :S

Het is een vaag ding, en ik heb echt spijt dat ik hem ooit gekocht heb.

Heeft iemand ook last van:
- bij verschillende mappen, telkens naar map '1' terug als je klikt op volgende nummer
- dat filmpjes, openen, plaatjes, foto's etc niet werkt, alleen muziek dat wel goed uploadt
- de verschrikkelijke traagheid, als je naar een volgend of bijv 3 nummers verder wilt.
( hij opent elk nummer eerst, vaagt weg volgende etc.)
- dat de accu super snel leeg is
- problemen met het geluid harder zetten ( lukt, maar zeer moeizaam, na een paar keer)

Als iemand graag wil reageren

alvast bedankt!

Met vriendelijke groet

MP4 speler

Hoi,

sinds gisteren heb ik ook zo'n ding van Aldi.
Ik heb helemaal geen probleem met plaatjes/muziek/filmpjes erop te zetten. Het is belangerijk dat je GEEN uploadprogramma of wat dan ook gebruikt, gewoon Windows Verkenner (in het Engels: Windows Explorer) gebruiken.

In verkenner zie je de speler staan als "Verwijderbare Schijf" of "Removable Disk".
Ga nu naar je verzameling MP3's en sleep map voor map de mp3's op je disk. Op die manier kan je ook mappen met foto's op je speler slepen.

Filmpjes is een ander verhaal, die moet je eerst omzetten naar het juiste formaat, daarvoor heb je een bijgeleverd programmaatje nodig.

- Het skippen van nummers gaat inderdaad traag. Ik weet (nog) niet of er een optie is om het in/uiitfaden tijdens het skippen uit kan zetten.
- Over de acuu kan ik nog niet zoveel zeggen, maar ik luister vandaag op m'n werk al een paar uur naar MP3's en de batterij indicator is nog bijna helemaal vol.
- Volume harder/zachter zetten is ook geen probleem hier, wel vind ik dat het ff wennen is om te weten welke functie onder welke knop zit, maar als je één keer naar beneden drukt (vol) kom je in het volume menu. Dan zet je met links/rechts het volume zachter/harder.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt, ik zal de komende tijd vast wel wat meer met dat ding spelen. :thumb:

Ook ik heb problemen gehad met mijn MP4 speler 4 GB. Hij viel steeds in "slaap". Inderdaad moet je deze laden als een "USB" stick en het werkt. Alleen nu heb ik een ander probleem en wil ik iedereen waarschuwen. De batterij heeft zichzelf opgeblazen!! Ik had het apparaat in paar weken niet gebruikt en toen ik hem weer wou pakken bleek de voorkant en de achterkant van elkaar te liggen: nog vast met het schroefje. De batterij was ongeveer 5 millimeter dik. Om evt. verdere problemen te voorkomen heb ik de batterij verwijderd en afgevoerd op de gebruikelijke manier. Ik heb een email naar Unisupport gestuurd. Deze beheert de helpdesk maar ik heb het vage vermoeden dat hier niemand meer werkt. Ik houd jullie op de hoogte.

Laatst bewerkt:
Ook ik heb problemen gehad met mijn MP4 speler 4 GB. Hij viel steeds in "slaap". Inderdaad moet je deze laden als een "USB" stick en het werkt. Alleen nu heb ik een ander probleem en wil ik iedereen waarschuwen. De batterij heeft zichzelf opgeblazen!! Ik had het apparaat in paar weken niet gebruikt en toen ik hem weer wou pakken bleek de voorkant en de achterkant van elkaar te liggen: nog vast met het schroefje. De batterij was ongeveer 5 millimeter dik. Om evt. verdere problemen te voorkomen heb ik de batterij verwijderd en afgevoerd op de gebruikelijke manier. Ik heb een email naar Unisupport gestuurd. Deze beheert de helpdesk maar ik heb het vage vermoeden dat hier niemand meer werkt. Ik houd jullie op de hoogte.

OPGELOST

Via Teknihall een nieuwe Zolid MP4 speler ontvangen. Zeer nette behandeling.

gebruik Zolid mp4 speler

Dag beste,

Ik las je berichtje over de Zolid. Ik heb er ook ééntje sinds vorig jaar en ben er tevreden over. Alleen vind ik het moeilijk om tussen de verschillende folders van mp3's te bladeren, ik moet dikwijls herbeginnen.
Ik las dat jij hetzelfde hebt. Is dat nu opgelost of is het euvel eigen aan dat toestel?
Met dank voor je reactie,
André

Dag beste,

Ik las je berichtje over de Zolid. Ik heb er ook ééntje sinds vorig jaar en ben er tevreden over. Alleen vind ik het moeilijk om tussen de verschillende folders van mp3's te bladeren, ik moet dikwijls herbeginnen.
Ik las dat jij hetzelfde hebt. Is dat nu opgelost of is het euvel eigen aan dat toestel?
Met dank voor je reactie,
André

Beste André,

het in slaap vallen van het toestel gebeurde tijdens het laden van bestanden. Ik werd daar knettergek van want ik moest het apparaat telkens opnieuw activeren. Nadat ik een nieuw heb gekregen dacht ik er af te zijn maar nee hoor. Het ligt blijkbaar aan het apparaat of ik heb pech.
Philip

hoe zet ik muziek en foto's op de speler

Ik sluit hem aan als externe disk via de kabel. Daarin zit een bepaalde mappenstructuur. Waar sleep ik nu de eigen bestanden naartoe?
Ik gebruik niet de meegeleverde software en de handleiding die ik geprint heb, daar is niks van te bakken.
Ik wil met name mp3 erop zetten en een paar foto's.

alvast bedankt.

OPGELOST

Laatst bewerkt:
Hoi,

sinds gisteren heb ik ook zo'n ding van Aldi.
Ik heb helemaal geen probleem met plaatjes/muziek/filmpjes erop te zetten. Het is belangerijk dat je GEEN uploadprogramma of wat dan ook gebruikt, gewoon Windows Verkenner (in het Engels: Windows Explorer) gebruiken.

In verkenner zie je de speler staan als "Verwijderbare Schijf" of "Removable Disk".
Ga nu naar je verzameling MP3's en sleep map voor map de mp3's op je disk. Op die manier kan je ook mappen met foto's op je speler slepen.

Filmpjes is een ander verhaal, die moet je eerst omzetten naar het juiste formaat, daarvoor heb je een bijgeleverd programmaatje nodig.

- Het skippen van nummers gaat inderdaad traag. Ik weet (nog) niet of er een optie is om het in/uiitfaden tijdens het skippen uit kan zetten.
- Over de acuu kan ik nog niet zoveel zeggen, maar ik luister vandaag op m'n werk al een paar uur naar MP3's en de batterij indicator is nog bijna helemaal vol.
- Volume harder/zachter zetten is ook geen probleem hier, wel vind ik dat het ff wennen is om te weten welke functie onder welke knop zit, maar als je één keer naar beneden drukt (vol) kom je in het volume menu. Dan zet je met links/rechts het volume zachter/harder.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt, ik zal de komende tijd vast wel wat meer met dat ding spelen. :thumb:

Ik zie op de speler als ik hem aansluit allerlei mappen, en waar sleep ik nu precies de bestanden naartoe?

OPGELOST

Laatst bewerkt:
Ik sleep de mp3 bestanden naar de speler en zet ze gewoon onder de directory Music. De filmpjes zet ik om met een converter welke je op internet kunt vinden als freeware. Je kunt ook de converter gebruiken welke op het DVD'tje staat. Ik persoonlijk vind het scherm te klein om naar films te kijken. Musicals en concerten gaat wel. Daarom heb ik deze speler maar kado gegeven.

Dit topic is al een paar jaar oud en kan dus met rust gelaten worden. Ik sluit dit topic, mocht iemand hier een vraag over hebben, kan er uiteraard een nieuwe vraag gesteld worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan