zolid usb platenspeler - geluidsprobs

Status
Niet open voor verdere reacties.

debink

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2009
doet zich een gekkegeitje voor.
Mijn net nieuw aangeschafte Zolid (jazeker..) usb platendraaiertje geeft geen geluidjes.
Niet via de USB en niet via de rood/wit gekleurde stekertjes???
Wat ik echter wel kan doen met het machientje is opnemen middels de bijgeleverde Audacity software.
Als ik een plaatje start zie ik met Audacity dat er iets wordt opgenomen, zo'n diagrammetje.
En terugluisteren gaat dan ook. Ik zal het daarna dan ook wel als WAV kunnen opslaan, ik heb alleen nog maar trail-runs geprobeerd, maar ik mis het geluid tijdens het opnemen.
Ik heb al zitten kijken naar mijn opname instellingen (staat geen volume usb ingang bij) maar zelfs als ik line in selecteer (de rood/wit stekkertjes) hoor ik niets. Tikkie vreemd.
Weet iemand hier een oplossing voor?

heb je xp of vista
Kijk eens bij eigenschappen van de geluidskaart

Palomino, bedankt voor je reactie.
Onderwijl ben ik zelf ook wat wijzer geworden. Blijkt dat de Zolid (we doen het niet voor minder...) geen geluid weergeeft gedurende opname. Maar via de rood/wit stekkertjes zou er dan toch een geluidje moeten kunnen komen.
Alleen op de site http://www.unisupport.net/?product wordt er gesproken over "sluit dan speakers (???) aan op de rood/witte kabels van de platenspeler".
Nu weet ik niet precies wat die jongens bedoelen. boxen met een tulpstekkertje??
of toch eerst via een versterker. Maar dat puzzel ik wel uit.
nogmaals, bedankT

Laatst bewerkt:
Ik heb audacity gebruikt, een tijd geleden, via een line-ingang.

- platenspelers kunnen phono uitgang hebben ? Hoewel ik denk dat het een moderne platenspeler is als hij usb ondersteunt, dan zal je vanachter ook wel een phono / line switch hebben... sowieso kan dat het probleem niet zijn want zou van kwantitatieve aard zijn... (phono zijnde te stil)

- Wat ik moest doen om tijdens het draaien (mengpanneel --> pc) geluid uit de laptop te laten komen was: roodwitte line omzetten in "single" line en dan in de line in van de laptop. Audacity zelf produceert denk ik geen output bij opname (hoewel ik vermoed dat je dat kan aanzetten) maar je kan je line in ook aanzetten bij volumeregeling in de taakbalk rechts vanonder. Alle uw line in staat aan, maar uw outputdevice speelt uw line in niet af en het is dat dat je daar rechtsvanonder kan aanzetten. Althans op mijn XP laptop. (die mogelijkheden liggen misschien eerder aan geluidskaart en drivers dan aan OS... ben daar niet zo bedreven in)

Maar de essentie is dat je denk ik je line-in kan weergeven zelfs zonder speciale software. Door uw geluidskaart zo in te stellen dat line-in afgespeeld wordt.

Laatst bewerkt:
Oke, ik ben er uit.
Opnemen gaat via de USB óf met behulp van de r/w kabel.
Maar alleen het geluid dat via line-in binnenkomt kan m.b.v. Audacity doorgestuurd worden naar de line-out.
Alles werkt - nu kan ik eindelijk aan het serieuze karwei beginnen.
Rip-software voor Elpees zou ook lekker zijn...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan