Zomaar een Dir: op mijn D: schijf van zo'n 32 kleine lettertjes en cijfers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaaphartkamp

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Wat is dat, zomaar een Dir. van kleine lettertjes en cijfers door elkaar op mijn harde schijf.
Kan hem niet openen en ook niet verwijderen. Dit is hem: b7c6cd8e18ead1769ba3cdfa95d852fb.

Vriendelijke Groeten,
Jaap.

Als je de inhoud van die map had kunnen bekijken, dan zal het wel MRT.exe bevatten, oftewel het programma voor het verwijderen van Ongewenste software die Microsoft elke maand aanbiedt bij de Automatische Updates.
[MRT zal staan voor Malware Removal Tool , lijkt me.]
Evt. kan het ook zijn dat er de installatie-software van een hotfix/update staat.

Verwijderen kan je bijv. doe door er eigenaar van te worden en je daarna rechten te verschaffen: Rechtsklik op de map, kies Eigenschappen, ga naar tabblad Beveiliging, klik knop Geavanceerd, activeer tabblad Eigenaar en vervang de eigenaar door je eigen gebruikersnaam (evt. kun je ook de groep Administrators gebruiken, als je Administrator-rechten hebt) én zet het vinkje bij Eigenaar van onderliggende containers en bestanden vervangen.
Zodra dat gedaan is, OK klikken zo vaak als nodig, dan weer de Eigenschappen opnieuw opvragen en jezelf rechten geven in de het tabblad Beveiliging.

Tijs.

Thijs bedankt, maar ik ben 78 en wat jij opnoemt gaat mij effe te ver.
Maar kunnen ze kwaad? Heb op een andere PC ook een paar van deze dingen staan verspreid over het jaar.
Gr. Jaap.

Nee, ze kunnen geen kwaad én nemen niet veel schijfruimte in.
Dus je kunt ze gewoon laten staan/negeren.

Tijs.

Hoi Tijs,
Ben ik nog maar weer even. Ik kan hem inmiddels openen en het is. "MPSigStub.exe".
Maar dubbelklik ik daarop gebeurt er niets Ja schermpje in het engels dat hij het niet kan openen of zoiets.

Gr. Jaap.

Is een onderdeel van Windows Updates, en is niet bedoeld om door eindgebruikers gestart te worden.
Er is dus een link met Windows Updates (zoals al gehint in mijn eerste posting), en het bestand (en de map) kan blijven staan.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan