Zomaar uitvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

axelvanraath

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
Als ik mijn pc opstart dan valt heel vaak uit ik denk dat het de voeding is maar ik weet ook niet zeker?//!! kan iemand mij hier mee helpen want ik kan niet gewoon meer computeren en dat zeer irritant ?!? :confused:

Welkom op Helpmij.:)

Wanneer valt de pc precies uit, als je zware programma's(bijvoobeeld een game) aan het doen bent?
Is dit het geval, dan heb je waarschijnlijk een warmte probleem. Maak in dat geval de fan en koelblok van je processor en videokaart voorzichtig schoon.

Je zou even een voeding van iemand kunnen lenen om te kijken of dat inderdaad je probleem is.

altijd

het maakt niet wanneer hij uitvalt want hij valt zelfs uitals helemaal niks aan het doen ben

bedankt voor de medewerking!!:eek:

Kijk toch even of je pc niet erg vervuilt is in de PC-kast. Eventueel toch een voeding lenen omdat te kunnen uitsluiten.
Verder kun je ook het geheugen laten testen door Memtest86.
Klik op de volgende link, dan gaat de download automatisch beginnen:
http://www.memtest86.com/memt32.zip

1.Pak het bestand uit met bijvoorbeeld Winrar of Winzip.
2.Zorg dat je een lege geformateerde floppy in de floppydrive hebt,
3.Er staan vier bestandjes in, kies voor het bestand install.bat of Install
4. Je krijgt nu een "Dos" schermpje, volg wat er in het schermpje staat.

5. Als de floppy klaar is, laat je de pc daarmee opstarten.
(zorg dat de pc vanaf floppy kan opstarten)

De geheugen test begint dan vanzelf.

Je ziet een aantal kolomen. Eén daarvan staat "Errors" boven, als in die kollom gestallen worden aangegeven is het niet goed.

Let op,
Je moet de test eigenlijk een aantal uren laten draaien, om een duidelijk resultaat te krijgen.

Let op 2,
Je pc dient wel voorzien te zijn van een floppy drive. Anders moet je dat even aangeven.

ik heb dit probleem al wat langer en mijn computer heb ik sinds een halfjaar dus ik denk niet dat het daar aan licht maar ik wel eens kijke want toen had iik een nieuw asus moederbord erin gedaan en de rest was allemaal nieuw gekocht:8-0:

Bijlagen

• under construction.jpg
    under construction.jpg
    7,6 KB · Weergaven: 30
Je bijlage vat ik niet helemaal.:rolleyes:

Geef eens de exacte specificaties van je pc inclusief de Wattage van je voeding.

Als dit jou moederbord is:
http://www.asrock.com/product/product_p4s61.htm
Waarom geef je dan op dat je een Pentium 3 hebt? Dit past namelijk niet op dit moederbord.:confused:
Dit moederbord heeft namelijk een Socket 478 voor Intel Pentium 4. Een Pentium 3 gaat meestal in een Socket 370.

Daarbij zou ik ook graag willen weten wat er nog meer in je pc zit.(geheugen, videokaart, hardeschijven, cd/dvd-rom of brander enz..)

sorry ik dacht het maar ik heb het nu na gekeken en het is geen pentium 4 maar ik ben de naam kwijt wil jij ze even allemaal voor mij opsoimmen a.u.b?:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan