Zon komt met gratis ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

buffy

Meubilair
Lid geworden
29 jan 2003
Berichten
9.983
Waar prijzenslagen al niet toe kunnen leiden...

Zon komt met gratis ADSL

AMSTERDAM - Internetaanbieder Zon Nederland heeft opnieuw de knuppel in het hoenderhok gegooid. Het bedrijf komt als eerste met gratis gebruik van ADSL voor snel internetten. De gebruiker betaalt alleen de werkelijk gebruikte belminuten. Er is geen abonnementsgeld en geen vast contract, zo liet de dochter van telecombedrijf Versatel woensdag weten.

Zon biedt dezelfde mogelijkheid sinds begin december vorig jaar aan in België. Een woordvoerster van Versatel noemt het “een groot succes”. Het bedrijf mag echter geen aantal gebruikers noemen. “Bij de presentatie van de jaarcijfers begin maart geven we informatie over het gebruik.”

In Nederland kwam Zon in augustus al met een goedkoop ADSL-abonnement. Het vroeg voor snel internetten toen de helft van wat de concurrenten rekenden. In 1999 kwam Zon als eerste met gratis internet.

Zon Gratis Internet is bedoeld voor mensen die internet hoofdzakelijk gebruiken voor e-mailen en snel surfen. Volgens Zon gaat het om de helft van alle internetters. Grootverbruikers kunnen met een abonnement goedkoper uit zijn. Diegenen die voor gratis ADSL kiezen, krijgen van Zon ook gratis een spam- en virusfilter.

Zon heeft met meer dan 100.000 aangesloten ADSL-gebruikers een marktaandeel van 15 procent. De grootste speler in de markt is KPN. Dat bedrijf is met XS4ALL, Het Net en Planet Internet vijf keer zo groot.

Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=260107&c=50

Zou hier nu echt een markt voor zijn? Mij lijkt het niks, om wel adsl te hebben maar toch steeds te moeten opletten niet te lang online te blijven.
En hoe hoog zou dat bedrag per minuut eigenlijk zijn?

EDIT: heb nog even opgezocht wat het bedrag per minuut in België is. Je betaalt daar € 0,0425 per online-minuut plus een starttarief van € 0,25 per online-sessie (incl. BTW). Bron: http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=7767

Vooral zo'n starttarief kan de kosten natuurlijk flink doen oplopen. Stel dat je vier keer per dag online gaat om je mail even te checken, dan ben je dus € 1 per dag kwijt aan het starttarief alleen; doe je dat iedere dag dan kom je dus al aan zo'n € 30 per maand... Dan ben je met één of ander adsl-lite abonnement al een stuk voordeliger uit.
 
Laatst bewerkt:
Sterker nog,

als je maar 1x per dag inlogt en je blijft 1 simpel / bescheiden uurtje online, dan kost dat grapje:

inbellen 0,25
60 x 0,0425 = 2,55

Totaal 2,80 € !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! per dag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

...... en dit betekent weer 30 x 2,80 = 84 € per maand !

Slik..........................

waar maak ik nu toch de denk / rekenfout............. ?
(al zou je maar 2x per week inloggen, dan nog kost het kapitalen..... (22,40 € bij 8 sessies van 1 uur online) Ik vat 'm niet, tenzij het echt alleen door mensen wordt gebruikt om te mailen, maar dan log je vaker in dan 2x per week en dan kom je weer uit op JOUW stelling Buffy.

Ik ben dus :confused:
 
Laatst bewerkt:
Zelf`s de zon gaat niet meer voor niets op tegenwoordig:confused:

Groeten Oossie
 
Geplaatst door gast0225
Sterker nog,

als je maar 1x per dag inlogt en je blijft 1 simpel / bescheiden uurtje online, dan kost dat grapje:

inbellen 0,25
60 x 0,0425 = 2,55

Totaal 2,80 € !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! per dag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

...... en dit betekent weer 30 x 2,80 = 84 € per maand !

Slik..........................

waar maak ik nu toch de denk / rekenfout............. ?
(al zou je maar 2x per week inloggen, dan nog kost het kapitalen..... (22,40 € bij 8 sessies van 1 uur online) Ik vat 'm niet, tenzij het echt alleen door mensen wordt gebruikt om te mailen, maar dan log je vaker in dan 2x per week en dan kom je weer uit op JOUW stelling Buffy.

Ik ben dus :confused:

Ik zie geen denk-/rekenfout... Dit abonnement kan dus alleen uit voor mensen die (1) niet erg vaak online gaan, en (2) nooit langdurig online blijven. Maar voor die mensen volstaat een 'ouderwetse' inbelverbinding toch ook wel? Ik blijf me afvragen wat nu de doelgroep is van dit 'gratis' (jawel...) adsl.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan