zonbreedbandverbinding opent geen webpagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

trude

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2003
Ik heb sinds een paar dagen Zon Breedband ADSL, met E-tech USB modem v2.
Lampjes branden, op de computer staat te lezen dat de verbinding is geslaagd, maar ik krijg vaak geen geen verbinding met webpagina's.
Helpdesk gebeld, en die zei-uitvoeren-winipcfg- en ADSL USB Modem 'vernieuwen'.
Bij bytes received komt dan ipv een 0 een getal te staan, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dan het internet op kan.
De helpdesk raadt me aan een duurder multi pc modem te kopen voor 59 euro, want het ligt allemaal aan mijn Windows 98.
Wat nu? Ik ben een sukkel op vele gebieden, w.o. computers, dus als je een oplossing weet, graag op kleuternivo!

GA naar je configuratie scherm ->software en dan tabblad: SETUP. Selecteer groep communicatie, deze verwijderen en daarna opnieuw toevoeggen (wel CDRom van WIN98 er bij houden) , daarna PC opnieuw opstarten en opnieuw proberen internet op te starten

Windows 98 heeft vaak de neiging om te Internetten via de ppp-adapter. Als bovenstaande tip niet helpt, kun je de externe toegangsadapter nog proberen te verwijderen. Dit heeft wel het gevolg dat je je eventuele inbelmodem (56k modem) niet meer kunt gebruiken.

De externe toegangsadapter verwijder je zo: start, instellingen, netwerk en daar externe toegangsadapter verwijderen. Start de pc opnieuw op en comtroleer dan via start, uitvoeren, winipcfg of de adsladapter staat geselecteerd en of je een geldig ip-adres krijgt.

reactie op de aangeboden hulp/zonbreedbandproblemen

Ik heb de raad van 20-12-03 opgevolgd, maar nog steeds zijn er problemen. Raad 2 durf ik niet uit te proberen, want de enige manier waarop Zonbreedband ADSL werkt is als ik eerst gewoon inbel, de verbinding verbreek en weer herstel.

Weet jij toevallig ook of je ppp, of dhcp bent opgeleverd? Als je dhcp bent opgeleverd dan is die 2e raad echt de beste oplossing hoor.

dhcp opgeleverd.
durf niet goed het inbelmodem te verwijderen, want dat is mijn reddingsboei qua surfen op het internet.

toch doen hoor, is volgens mij ook de beste oplossing en ik ken er nogal redelijk veel van want ik heb jaren met windows 98 gewerkt (s.e.)

Met alle respect en ik hoop dat je de volgende keer meer geluk hebt, mar jouw probleem heeft niets te maken met het modem zelf. Ik hoop niet dat je straks nog steeds hetzelfde probleem hebt. Wat je nog zo kunnen proberen, is de wizard Internetverbinding uit te voeren. Succes!

Met alle respect en ik hoop dat je de volgende keer meer geluk hebt, mar jouw probleem heeft niets te maken met het modem zelf. Ik hoop niet dat je straks nog steeds hetzelfde probleem hebt. Wat je nog zo kunnen proberen, is de wizard Internetverbinding uit te voeren. Succes!

Op aanraden van E-tech helpdesk de oude inbelverbinding verwijderd. Het leek te helpen.
Uren later kreeg ik weer geen verbinding. Het modem opnieuw geïnstalleerd, en dat werkte. Na een paar uur weer geen mogelijkheid om webpagina's te openen, al was de verbinding oké.
Toen toch maar raad 2 opgevolgd en twee externe toegangsadapapters verwijderd.
Overigens staan er nog twee bij netwerk: TCP/IP externe toegangsadapter. (de tweede met toevoeging#2VPN ondersteund). Moeten die ook weg?
De ADSL-adapter staat geselecteerd als tweede(als eerste staat geslecteerd de fast ethernet)en het i.p. adres is in orde.
Dit helpt ook niet.
Wat kan ik nu nog proberen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan