• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zonder 2 tussen kollomen van samenvoegen en dagnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rayda39

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Beste Mede Excel denkers,

Wederom vraag ik u om u hulp.

Ik ben benieuwd of er een mogelijkheid bestaat om de kollomen B en C weg te laten en dat in een formule te laten verzetten.
In attachment, tabblad Aanwezigheid overzicht. Heb ik 2 hulp kollomen gemaakt zodat als er iemand bij ons op dinsdag bij de groep DT les geeft er 3 € bij krijgt.
Alle andere lessen zijn standaard betaald, op het tablad vergoeding info heb ik 2 kollomen (kollom F standaard en G dinsdag vergoeding.
Nu is het zo dat trainers betaald krijgen naar mate ze betere diploma's hebben (tabblad vergoeding info).
Dit is een klein stukje uit onze gegevens range, we hebben 18 trainers met verschillende betaal hoogtes.
Hopelijk kan iemand mij verbazen en alvast enorm bedankt.

Bekijk bijlage 2017 test.xlsx

Allereerst: het is 1 kolom, 2 kolommen.

Dan: ik moest je vraag een paar keer lezen, maar denk dat je een formule zoekt zoals deze:
Code:
[NL] F5: =VERT.ZOEKEN(E5;'Vergoeding info'!$E$4:$G$7;ALS(EN(A5="DT";WEEKDAG(B5;2)=2);3;2);0)
[EN] F5: =VLOOKUP(E5,'Vergoeding info'!$E$4:$G$7,IF(AND(A5="DT",WEEKDAY(B5,2)=2),3,2),0)
Hierna kun je kolom B en C verwijderen, deze zijn inderdaad overbodig.

Laatst bewerkt:
Aangezien alleen 1 type les deze toeslag kent zou ik het zo doen

Code:
=VERT.ZOEKEN(C5;'Vergoeding info'!$E$4:$F$7;2;WAAR)+ALS(EN(A5="DT";WEEKDAG(B5)=3);3;0)

dat 2e kolommetje in vergoedingsinfo is ook niet nodig want er is geen relatie tussen de trainer en de extra vergoeding

Dank u allen

Beste Heren,

Hiermee kom ik een stuk verder, dank u wel voor de moeite, ik heb weer iets erbij geleerd.

Mvg

Als mosterd na de maaltijd zonder ALS/IF en na het 'weggooien' van de overbodige kolommen

Code:
=VLOOKUP(C5;'Vergoeding info'!$E$4:$H$7;2+(AND(A5="Dt";WEEKDAY(B5;2)=2));0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan