zonder pauze branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobie1

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2002
hallo allemaal

Als ik met nero een cd wil branden zonder pauze tussen tracks,heb ik zowiezo een milli-seconde pauze er tussen:evil:
Is best wel irritant!!
Is er een manier om dit te verhelpen?

groet van hobie1:thumb:

Ja hoor, dat kan.
Is wel een precisie werkje en je moet weten wat je doet.
Bovendien is het tijdrovend.
Je moet eerst allle nummers naar .wav omzetten.
Daarna met een programma als Audacity(gratis) of Wavelab(niet gratis), de lege stukjes aan het begin of eind eraf knippen.
Daarna de .wav bestanden weer laten omzetten en branden met Nero.
Veel succes.

zo dan!!!

Dat is wel ff een werkje ja!! hahahahha
In ieder geval bedankt,en ik ga het wel ff proberen.

Of je kan doen (beetje hetzelfde als A.J.) gewoon in moviemaker al je nummers inzetten en dan opslaan en dan branden, dan is het gewoon 1 lang nummer.

hallo allemaal

Als ik met nero een cd wil branden zonder pauze tussen tracks,heb ik zowiezo een milli-seconde pauze er tussen:evil:

Wel even lezen wat 'ie schrijft hoor.

hallo allemaal

Is best wel irritant!!
Is er een manier om dit te verhelpen?

Dat had ik ook maar dit helpt bij mij en is minder storend.

Geen storende pauzes maar perfecte overgangen tussen de liedjes

Is het u opgevallen dat de liedjes op een live Cd vrij abrupt worden afgebroken? Dat levert vooral een probleem op wanneer u van die MP3-liedjes van een een live CD weer een normale muziek-CD wilt maken. Uw branderprogramma zet standaard een pauze van 2 seconden tussen elk liedje waardoor het resultaat eigenlijk niet meer te beluisteren is.

Een Zuiderbuur kwam met de oplossing!

Het is in Nero namelijk vrij eenvoudig om van losse MP3-liedjes weer een acceptabele originele muziek-CD te maken zonder die irritante pauzes. We hebben deze "Hoe Doe Ik Het?" geschreven op de meest recente versie van Nero. In ons geval was dat versie 6.3.1.15!

Volg de volgende stappen om de perfecte live-CD te maken met Nero:

Stap 1
Start Nero 6.3.1.15

Stap 2
kies in het scherm "Nieuwe compilatie" de optie Audio-CD.

Stap 3
Klik op "Nieuw".

Stap 4
Selecteer in de bestandsbrowser de MP3-liedjes en sleep deze naar het venster voor de tracks.

Stap 5
Selecteer alle tracks. Dit doet u door op Control+A te drukken of door in het menu "Bewerken" de optie "Alles selecteren" te kiezen.

Stap 6
Klik vervolgens met de rechter muisknop op de geselecteerde bestanden en kies in het snelmenu dat verschijnt de optie "eigenschappen".

Stap 7
Klik in het scherm "eigenschappen audio-track" op het tabblad "Trackeigenschappen".

Stap 8
Plaats een vinkje achter "Cross-faden met vorige track".

Stap 9
Achter "Cross-faden met vorige track" krijgt u nu de mogelijkheid om in plaats van voor "Seconden" te kiezen voor "Frames". Doe dit.

Stap 10
Geef als aantal frames 5 in.

Stap 11
Klik op OK

Stap 12
Klik tenslotte op de knop "Brandt de compilatie" in de werkbalk. Desgewenst kunt u ook kiezen voor Recorder >> Compilatie branden.

Wanneer het brandproces voltooid is, zult u zien dat u beschikt over een live-CD met perfect in elkaar overlopende tracks.

Perfect man!!!

Net ff uitgeprobeerd en werkt perfect.
Super zeg,dat je nog gereageerd hebt op deze ''oude vraag''

greetz hobie1:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan