Zonder router wél, maar met met router geen internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0216

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Hallo,

Ik zit met een probleem. Heb thuis 2 computers, 1 draait op Vista (32) en de ander op XP.
Zodra ik de internetkabel direct in de Vista pc stop is er geen probleem en kan ik op internet. Zodra de kabel direct in de XP pc gaat doet die pc niks. Zodra ik de router aansluit herkent de router wel een lokaal netwerk, maar geen internet.

Hieronder wat gegevens:
Kabel internet bij Casema (of Ziggo zoals het nu heet :confused:)
Beide Pc's hebben de standaard Windows Firewall
Modem: Motorola SBV5121E Cable modem (standaard bij Casema Kabel)
Router: Sitecom DC-202 v6 001

Kan iemand mij helpen?

heb je je router firmware wel geupdate naar de laatste versie?

Casema/Wanadoo met het Motorola surfboard modem:

• U kiest in het Setup menu voor "Cable modem (TV cable)"
• Klik op Next
• De Hostname en Domain Name kunt u op de standaard waarde laten staan
• Bij login Method selecteert u "L2TP"
• Bij het "MAC adres" hoeft u niks in te vullen
• Klik op Next
• Bij "L2TP server" vinkt u "IP address" aan, en vult het volgende adres in: 10.255.253.1
• Vul uw Inlog gegevens in zoals verkregen van uw Internet Provider
• Vink "Connect as Required" aan en "Disconnect" uit
• Selecteer IP address is assigned automaticly (Dynamic IP Address)
• Klik op Next
• Klik op Finish
• Voer de test uit

Heb de nieuwste firmware voor mijn router gevonden op de site van Sitecom.
Dit is een bin. bestand, wat moet ik hiermee doen?
De firmware voor andere versies van deze router zijn wel gewoon exe. bestanden.

Kan het zijn dat je een abonnement hebt die maar 1 ip toelaat?, indien wel zal je het eerst moeten releasen vooralleeer jou xp pc of router een ip kan krijgen, snelste manier is even kabelmodem uittrekken.

Het vreemde is dat ik al ruim een jaar werk met deze combinatie, zonder enige problemen.
Eigenlijk sinds deze week viel het internet ineens uit. Sindsdien doet de router niks meer en heeft de XP pc helemaal geen internet meer (zoals beschreven in de eerste post)
De router is reeds vernieuwd, dus aan de hardware zal het niet liggen (lijkt mij)

Al regelmatig een reset van router, modem en pc gedaan in elke mogelijk volgorde en combinatie, maar dit maakt geen verschil.

Ik heb een abbonnement lopen bij Casema. Dit is sinds kort over gegaan naar Ziggo. Hier hebben veel mensen hinder van ondervonden. Is het mogelijk dat ik ook de dupe ben geworden en dus ineens maar 1 ip krijg toegewezen, waar dat eerder geen probleem was?

Ik ken die provider niet dus ik weet niet hoe er dat daar aan toe gaat. Zolang je een router gebtuikt heb je aan 1 genoeg. Ik werk zelf voor een kabelprovider en eerdere modems hadden in het systeem een releasetijd van om en bij de 2 uur. Anders zet je kbelmodem eens een hele tijd zonder stroom en hang je router er aan ip van een pc als je de modem terug opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan