zonder wijzigingen in systeem, toch geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonny special

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2005
Ik wist niet zo goed waar ik deze vraag moest stellen maar aangezien ik vermoed dat het probleem bij windows XP ligt stel ik deze vraag maar hier.

Op een pc waar jarenlang internet heeft gewerkt, is het er van de ene op de andere dag mee opgehouden. Niks werkt meer, browsen, outlook, torrent-programma's. Aan de instellingen is niks veranderd, geen nieuwe software geinstalleerd. Volgens het apparaatbeheer werkt alles. bij Ipconfig/all werkt ook alles. Windows geeft ook aan dat het netwerk gewoon verbonden is. Weet iemand wat hier aan de hand is?

Mijn pc is verbonden(via UTP-Kabel) met internet(van XS4All) met een FritzBox 7170, heeft een statisch ip-adres(ik heb het ook met een vrij IP-adres geprobeerd)

stats PC:
windows XP sp1
amd athlon 2000
2 gb ram

Lastig probleem. Een paar mogelijkheden:

- Weet je zeker dat je Fritzbox nog in 100% orde is? Maw, sluit eens een andere pc aan, dan weet je wie de boosdoener is.

- Als die goed werkt, probeer eens een herstelpunt terug te zetten met systeemherstel, ook al heb je niets geïnstalleerd.

heb je ook al je eens fritzbos gereset? Overigens zie ik dat je nog werkt met sp1 Ik zou dus adviseren snel sp2 en 3 downloaden zoda al je beveiligingen weer up to date zijn.

Ik heb de fritzbox al eens gereset. Ik was ook vergeten te vermelden dat er nog 2 andere pc's(via een statische ip) verbinding maken met de fritzbox waar het internet wel normaal op werkt.

Ik zal straks systeemherstel eens proberen om te kijken of dat werkt.

Laatst bewerkt:
Heb zojuist systeemherstel geprobeerd, helaas heeft het niks uitgehaald...

Heeft er iemand nog goede ideëen?

Het was een conflict tussen ZoneAlarm en een beveiligingsupdate van windows(maarja kom daar maar eens achter als je zonealarm niet kan updaten omdat het internet niet werkt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan