Zone Alarm : Cardreaderfilter duikt altijd op

Status
Niet open voor verdere reacties.

bitlover

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Berichten
18
Regelmatig krijg ik via zone-alarm de vraag om toe te staan dat allerlei programma's de driver Card Reader Filter (system32/drivers/USBCRFT.SYS) wensen te wijzigen.
Voorbeeld :
InCD is trying to modify an existing driver or service CARDREADERFILTER. Application INCD.exe

De driver blijkt van het bedrijf ICSI Technology te zijn en behoort tot de categorie "Process Monitor / Drivers". Ik heb deze driver USBCRFT.SYS al verschillende keren verwijderd maar deze komt steeds terug.

Hoe kom ik van deze vervelende vragen vanaf als ik opstart en wat voor een driver is dit ?

Kan iemand me helpen a.u.b. ?

Rick
 
Je hebt denk ik Nero op je systeem, onderdeel daarvan is InCD, een voorziening waarmee je CD/DVD-schijfjes kunt wissen/formatteren.
Ik denk dat InCD alle drives afgaat waar verwisselbare media in kunnen. Dat kan dus geen kwaad.
Ik zou in ZoneAlarm instellen dat je van die gebeurtenis geen melding/rapport meer hoeft te zien.
 
als je nero installeert krijg je der vanzelf een aantal dingen bij die mee opstarten, totaal onnodig ... ga naar msconfig ==> opstarten en schakel alles uit wat met nero te maken heeft, en klaar ...
 
Dank voor jullie antwoord, maar het gaat hier niet om vb InCD denk ik.
Dit.exe is nog zo'n programma dat cardreaderfilter tracht te wijzigen.
Het programma van mijn draadloos toetsenbord is er nog zo een.
Is Cardreaderfilter (usbcrft.sys) wel een cleane driver ?
Ik kan dus niet alles gaan uitschakelen. Maar hoe kan ik dan bij Zone Alarm het instellen dat hij de vraag niet meer komt stellen voor verandering van de driver "cardreaderfilter".

Rick
 
InCD is trying to modify an existing driver or service CARDREADERFILTER. Application INCD.exe
Vertaling: InCD probeert een bestaand stuurprogramma of service bij te stellen CARDREADERFILTER. Toepassing INCD.exe.
Wat lees jij hier uit dan?
 
Inderdaad Boeing_737,

Hier was dus InCD aan het werk. Was oorspronkelijk niet bij Nero en heb dit geïnstalleerd om mijn DVD schijven te gebruiken als een soort externe schijven (kopieren-plakken).
Maar het probleem is dat er nog andere progs aan het werk zijn die ik niet kan uitschakelen en dat INCD al lang op deze computer werkt en er voorheen geen problemen mee waren. Daarom denk ik dat de driver van cardreaderfilter is binnengekomen....en via google is er bijna geen info van te vinden. Is blijkbaar een zeldzame driver die zichzelf hersteld.

rick
 
In het Zone Alarm forum werd op een vergelijkbaar probleem geadviseerd: "Allow it and just do not give it internet access or any server rights for the Internet".
In dit geval was de "dader" een card reader of foto card van Nikon.
Bij jou is de dader dus INCD.EXE (en niet het cardreaderfilter).

En waarom nu wel die melding in Z.A.? Bij een update toegevoegde strengere scans?

Zone Alarm forum over het onderwerp.
 
Zou het aan de nieuwe Zone Alarm Suite 6.5.737 kunnen liggen die ik onlangs heb geïnstalleerd ? Zijnhier aanpassingen mogelijk i.v.m. dit probleem ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan